جنجال بر سر وجود خطا در نسخه‌های قرآن ویژه کم‌بینایان در مراکش
کد خبر: 4093338
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

جنجال بر سر وجود خطا در نسخه‌های قرآن ویژه کم‌بینایان در مراکش

در پی بحران ایجاد شده بر سر وجود خطا در نسخه‌های قرآن ویژه افراد کم‌بینا در مراکش، مدیریت بنیاد محمد سادس برای نشر قرآن کریم در این کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از جمع‌آوری این نسخ خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از هسپرس، در پی جنجال ایجاد شده در زمینه وجود خطاهای متعدد در نسخ قرآن ویژه کم‌بینایان در مراکش بنیاد محمد سادس که وظیفه رسمی چاپ و انتشار قرآن کریم در این کشور را به عهده دارد، با انتشار بیانیه‌ای به ابهامات موجود در این زمینه پاسخ داده است.

در این بیانیه آمده است: طرح نشر قرآن ویژه افراد کم‌بینا یکی از توصیه‌های هیئت‌مدیره بنیاد نشر قرآن کریم بوده و در این راستا کتابت نسخه موردنظر از مصحف شریف به یک خطاط ماهر سپرده شد و پس از بازبینی و تطبیق این نسخه، خطاهای موجود در نسخه تصحیح و گواهی انتشار آن صادر شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برخی از کارکنان هنگام انتقال اوراق تصحیح شده از این بنیاد به یک چاپخانه در رباط، شماری از اوراق تصحیح شده را به اشتباه با اوراق اولیه کتابت شده پیش از تصحیح مخلوط کرده و در نتیجه نسخه قران ویژه کم‌بینایان با 9 خطا به دست چاپ سپرده شده است. امری که بلافاصله از سوی وزارت اوقاف تشخیص داده شد و بلافاصله نیز دستور جمع‌آوری این نسخه‌ها صادر شده است.

عمر العمراوی، مدیر بنیاد محمد سادس، در پایان این بیانیه تأکید کرده است: نسخه صحیح قرآن ویژه کم‌بینایان در حال آماده‌سازی است و بلافاصله پس از آماده‌سازی، بررسی و تطبیق نهایی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha