واکنش آمریکا به ازسرگیری روابط بین حماس و سوریه
کد خبر: 4093342
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

واکنش آمریکا به ازسرگیری روابط بین حماس و سوریه

وزارت خارجه آمریکا با ابراز ناراحتی خود از احیای روابط میان حماس و سوریه، مدعی شد این اقدام ضربه‌ای به منافع مردم فلسطین وارد خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، ایالات‌متحده آمریکا امروز جمعه به احیای روابط دمشق و جنبش حماس با این توصیف که چنین اقدامی به منافع مردم فلسطین لطمه می‌زند، حمله کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: استقبال بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از هیئت حماس به منافع مردم فلسطین آسیب می‌رساند و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و خارج را تضعیف می‌کند.

چهارشنبه گذشته بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، یک هیئت فلسطینی را برای گفتگو در مورد نتایج گفتگوهای آشتی گروه‌های فلسطینی پذیرفت.  برای اولین بار از سال 2012، نماینده حماس در این هیئت حضور داشت.

گروه‌های مختلف فلسطینی پس از دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق در بیانیه‌ای تأکید کردند: گزینه مقاومت تنها راه بازگرداندن حقوق ملت فلسطین است.

خلیل الحیه از رهبران حماس در غزه با تأکید بر اینکه این جنبش به طور مستقل تصمیم با احیای روابط با سوریه گرفته است، تأکید کرد: دیدار با رئیس‌جمهور سوریه روز باشکوهی است، ما از این روز حضور خود در سوریه را از سر خواهیم گرفت و به واسطه این حضور برای حمایت از مردم خود و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد.

حماس در 15 سپتامبر اعلام کرد که پس از سال‌ها وقفه روابط خود را با سوریه از سر خواهد گرفت. این اقدام با استقبال جناح‌های مختلف مقاومت مواجه شد.

انتهای پیام
captcha