از تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی تا محکومیت حمله به دمشق از سوی حماس
کد خبر: 4093597
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

از تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی تا محکومیت حمله به دمشق از سوی حماس

250 شخصیت دانشگاهی در منطقه و جهان با امضای بیانیه‌ای به جنبش تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی پیوستند. همزمان حماس تأكيد کرد که پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه سوریه با رویارویی یکپارچه داده می‌شود.

تحریم اسرائیلبه گزارش ایکنا، عملیات مقاومتی کرانه باختری، تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی، تأکید رهبران جهاد اسلامی بر آزادی فلسطین از بحر تا نهر و ادامه مقاومت اهالی نابلس در برابر 12 روز محاصره بی وقفه رژیم صهیونیستی از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

یک فلسطینی صبح امروز چند نظامی صهیونیست را در پست ایست و بازرسی «برطعه» در جنین در شمال کرانه باختری زیر گرفت.

به گفته منابع محلی این عملیات با زخمی‌شدن یک نظامی صهیونیست همراه شد که به دنبال آن ارتش صهیونیستی هم به سمت یک جوان که او را مظنون در این عملیات می‌دانست، شلیک کرد.

تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی

بیش از 250 نفر از دانشگاهیان و فعالان حامی فلسطین بیانیه‌ای را امضا کردند که توسط کمپین بین‌المللی آکادمیک مبارزه با اشغالگری و آپارتاید اسرائیل صادر شد و خواستار تحریم آکادمیک اسرائیل است.

براساس این بیانیه، مشارکت این رژیم در برنامه‌های دانشگاهی و تعامل رسانه‌ای و آکادمیک با دانشگاهیان اسرائیلی و استفاده‌کردن از فرودگاه‌های آن ممنوع شده است.

امضاکنندگان این بیانیه از 28 کشور جهان شامل اردن، تونس، مصر، کویت، قطر، لبنان، عراق، گواتمالا، آفریقای جنوبی، مراکش، عربستان سعودی، انگلیس، سوئد، آمریکا، استرالیا، هلند، فرانسه، آلمان، اسپانیا، کانادا، موریتانی، بلژیک، شیلی، مالزی، مکزیک، ترکیه و روسیه هستند.

دبیرکل کمپین مذکور با استقبال از این بیانیه تأکید کرد که همه اعضا و مسئولین کمپین بین‌المللی آکادمیک به تحریم آکادمیک اسرائیل و اجتناب از استفاده از فرودگاه‌های این رژیم متعهد هستند.

یهودی‌سازی مسجدالاقصی، محور مبارزات انتخاباتی راست‌گراهای صهیونیست

در آستانه بیست و‌پنجمین انتخابات کنست، بار دیگر مسجد‌الاقصی محور مبارزات انتخاباتی بین احزاب راست‌گرا برای جذب رأی شده است؛ به ویژه که روز رای‌گیری برابر با اول نوامبر همزمان با پایان اعیاد طولانی صهیونیست‌هاست که در آن با حمایت مستقیم وزرا، خاخام‌ها و اعضای تندرو کنست حملات خود را به مسجدالاقصی شدت بخشیدند.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه موسم اعیاد صهیونیست‌ها گفته بود که هیچ محدودیتی در خصوص تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست که در این ایام بخواهند وارد مسجدالاقصی شوند، قائل نمی‌شود. او همچنین اجازه داد که صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی آداب تلمودی را به جا آورده و در صحن‌های مسجد شیپور بزنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رقیب لاپید و همچنین ایتمار بن غفیر، عضو افراطی کنست و بتسلئیل سموتریتچ، رئیس حزب صهیونیسم دینی هم فراخوان‌های مشابهی برای یورش به مسجدالاقصی داده بودند.

زیاد ابحیص، پژوهشگر امور قدس در گفت‌وگو با الجزیره با اشاره به اهمیت موضوع مسجدالاقصی در سیاست رژیم صهیونیستی می‌گوید: هدف قرار دادن مسجدالاقصی به خط مشی مرکزی و ثابت اسرائیل تبدیل شده است،. این یک موضوع اضطراری یا موقتی نیست.

وی افزود: رژیم اشغالگر به خاطر مسجدالاقصی هشت رویارویی با فلسطینیان به شکل جنگ یا انتفاضه داشته است و همچنان تجاوز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی مسئله اصلی تنشی است که هر بار تا آستانه یک رویارویی بزرگ پیش می‌رود و به نظر می‌رسد رویارویی همه جانبه برای دفاع از فلسطینیان قطعی است.

 جهاد اسلامی: عقیده جامعه ظالم بین الملل در آزادی بخشی از فلسطین را رد می‌کنیم

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه در جشنواره‌ای که انجمن اسلامی دانشجویان جنبش جهاد اسلامی در فلسطین با عنوان مبارزه ما تا قدس ادامه دارد، برگزار کرده بود، تأکید کرد: مبارزه ملت فلسطین تا آزادسازی قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر ادامه دارد و چیزی که رژیم اشغالگر و جامعه ظالم بین‌المللی می‌خواهد که بخشی از خاک فلسطین را به ما اعطا کند، هرگز نخواهیم پذیرفت.

تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی تا مقاومت فلسطینیان در برابر 12 روز محاصره نابلس/آماده

البطش در این مراسم که در مدرسه بیت لاهیا در شمال نوار غزه برگزار شد، گفت: مسئله ملی فلسطین دشوارترین مراحل خود را سپری می‌کند؛ زیرا اشغالگری به قوت خود باقی است و برادران عرب با نقض ارزش‌ها در یاری ضعیف و مبارزه با دشمن و حمایت از فرزندان دین و وطن به سازش روی آوردند.

البطش تأکید کرد: گرچه موازنه قوا به نفع ما نیست، اما این به معنای ضعف صاحبان حق  نیست و اینکه حقشان باطل شده باشد و همان طور که قوت صاحبان باطل به این معنا نیست که باطل آنها حق شده است.

گسترش مقاومت در کرانه باختری مدیون زیاد النخاله است

احمد المدلل، یکی از رهبران جهاد اسلامی هم امروز شنبه تأکید کرد: افتخار گسترش مقاومت در شهرهای کرانه باختری را زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نصیب ما کرد که همچنان و با همه قدرت از نیروهای مقاومت در آن مناطق برای دفع حملات بی وقفه صهیونیست‌ها حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: جهاد اسلامی به این قضیه اهتمام دارد که کرانه باختری به نقش مقاومتی خود را در کنار نوار غزه برای مقابله با رژیم اشغالگر به خوبی ایفا کند و از همین رو رژیم اشغالگر در نتیجه تشدید مقاومت احساس ترس، نگرانی و هراس موجودیتی دارد.

دوازدهمین روز محاصره نابلس

نظامیان اشغالگر صهیونیست برای دوازدهمین روز متوالی شهر نابلس در شمال کرانه باختری را به بهانه تشدید عملیات‌های مقاومتی در این منطقه تحت محاصره خود گرفته و مانع رفت و آمد شهروندان به خارج شهر شدند.

تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی تا مقاومت فلسطینیان در برابر 12 روز محاصره نابلس/آماده

در این شهر با جمعیت بیش از 425 هزار نفری این روزها به دلیل بسته بودن همه راه‌ها و گذرگاه‌های ورودی و خروجی، مردم برای تأمین مایحتاج خود با مصائب زیادی روبرو هستند و اوضاع بهداشتی و محیطی شهر هم وخیم گزارش شده است. پارلمان عربی و دیگر طرف‌ها در منطقه هم دیروز خواستار رفع محاصره این شهر شدند.

رژیم صهیونیستی به بهانه عملیات مقاومتی یک فلسطینی تحت تعقیب نابلس را در محاصره نگاه داشته است.

حماس: روابط با دمشق را تقویت می‌کنیم

 «حازم قاسم» سخنگوی حماس هم در پی حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه، در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن این تجاوز صهیونیست‌ها بر تقویت روابط این جنبش با دمشق تأکید کرد.

 در بیانیه حماس آمده است: حملات شبانه دشمن صهیونیستی به خاک سوریه، یک جنایت و ظلم آشکار و مکرر صهیونیستی علیه امت اسلامی بود و در ادامه قتل و ترور مردم فلسطین تعریف می‌شود.

حازم قاسم افزود: حماس همواره در کنار سوریه ایستاده و روابط خود را با دمشق در راستای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی، توسعه می‌دهد.

سخنگوی حماس گفت: گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف فشار بر نیروهای فعال در امت اسلامی و ممانعت از همبستگی آن‌ها در دفاع از مسئله فلسطین انجام می‌شود و در این راستا رژیم تل آویو از سیاست سازش برخی کشورها نیز بهره می‌برد.

 

انتهای پیام
captcha