تظاهرات مسلمانان مانع قرآن‌سوزی در هلند شد
کد خبر: 4093742
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

تظاهرات مسلمانان مانع قرآن‌سوزی در هلند شد

تظاهرات مسلمانان در اعتراض به برنامه رئیس جنبش افراطی ضد اسلامی پگیدا برای آتش‌زدن قرآن کریم در میدان شهر روتردام به بازداشت این فرد منجر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، پلیس هلند، گرت وایلدرز، رئیس جنبش ضداسلامی «پگیدا» را در حالی که قصد سوزاندن قرآن کریم در میدان ایستگاه روتردام داشت، دستگیر کرد.

تعدادی از طرفداران پگیدا با هدف سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در این میدان تجمع کردند تا احساسات جامعه مسلمانان هلند را تحریک کنند.

اما پلیس با تعداد زیادی نیرو در میدان ایستگاه روتردام مستقر شد و برای دور نگه داشتن تظاهرات‌کنندگان مخالف از عناصر «PEGIDA» خط جدایی تشکیل داد و نسخه‌هایی از قرآن کریم همراه رئیس پگیدا را ضبط کرد.

جنبش افراطی پگیدا از چند روز پیش اعلام کرده بود که ساعت دو بعدازظهر روز شنبه برای سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم به میدان ایستگاه مرکزی آمستردام می‌رود و در واکنش به آن فعالان و اعضای مسلمان جامعه هلند تصمیم گرفتند یک تظاهرات متقابل را در همان مکان سازماندهی کنند.

جنبش ضد اسلامی پگیدا در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده بود که با یک نسخه از قرآن به سمت روتردام در حرکت است.

این در حالی است که سیمونز، معاون شهردار روتردام، به نمایندگی از شورای روتردام برای تظاهرات PEGIDA که اعلام کرده بود قصد دارد قرآن کریم را بسوزاند، مجوز داده بود.

در واکنش به این موضوع، هزاران جوان مسلمان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که قصد دارند در مقابل این تجمع بایستند و به دنبال آن، فعالان و سازمان‌های اسلامی خواستار برگزاری تظاهرات متقابل روز شنبه در مقابل ایستگاه روتردام شدند.

نائب‌رئیس شهرداری روتردام که مجوز تظاهرات را صادر کرد، گفت که اگر هواداران پگیدا بخواهند یک نسخه از قرآن را بسوزانند، پلیس وارد عمل خواهد شد.

تظاهرات مسلمانان مانع قرآن‌سوزی افراطی‌ها در هلند شد

جنبش افراطی ضداسلامی پگیدا در  هلند در چندین نوبت به ده‌ها مسجد در سراسر هلند حمله کرده و تصاویر و پوسترهایی توهین‌آمیز به قرآن کریم را به دیوارهای این مساجد چسبانده است.

فعالیت این جنبش افراطی ضداسلامی در سال ۲۰۱۴ در آلمان آغاز شد، جایی که عده‌ای از طریق یک گروه در فیسبوک مخالفان اسلام را در اروپا سازماندهی کردند.

دولت آلمان که در آن سال پناهجویان زیادی را پذیرفته بود، مورد انتقادات زیادی قرار گرفت و به همین دلیل پگیدا توانست معترضان زیادی را در آن زمان به خود جلب کند.

انتهای پیام
captcha