اعزام مدرس قرآن به روستاهای شهرری + صوت
کد خبر: 4093829
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
با همکاری آستان عبدالعظیم(ع) و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد؛

اعزام مدرس قرآن به روستاهای شهرری + صوت

مدیر مرکز آموزش قرآن حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به شناسایی استعداد‌های قرآنی در طرح آموزش قرآن در دهیاری‌ها، روستا‌ها و بخش‌های شهرستان ری، از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۷ روستا در این طرح خبر داد.

معتز آقاییمعتز آقایی، مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح آموزش قرآن در تمامی دهیاری‌ها، روستاها و بخش‌های شهرستان ری گفت: این طرح به مرحله اجرا درآمده و هر روز استعدادهای خوبی در این زمینه در حال شناسایی هستند.

این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: یکی از طرح‌هایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرری، طرح استعدادیابی آوای وحی بود که به جذب نخبگان قرآنی در چهار ناحیه، دو ناحیه 1 و 2 شهرری و فشافویه و کهریزک اختصاص داشت. مسابقاتی برگزار شد و نخبگان قرائت و حفظ شناسایی شدند، ولی آن تعدادی که مد نظر ما بود، محقق نشد.

آقایی ادامه داد: مقرر شد تا این طرح را در روستاهای دیگر شهرری نیز اجرا کنیم. 57 روستا را شناسایی و با آ‌ن‌ها در قالب اجرای محافل انس با قرآن کریم نشست برگزار کردیم. طرح به آن‌ها تفهیم شده و آمادگی مرکز آموزش قرآن کریم آستان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای همکاری در آموزش قرآن به آن‌ها اعلام شده است. درصددیم استادان را برای تدریس از مرکز آموزش قرآن با تأمین هزینه ایاب و ذهاب از سوی دهیاری‌ها و بخش‌ها به روستاهای شهرری اعزام ‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه چرا هزینه ایاب و ذهاب به روستاها واگذار شده و خود آستان عهده‌دار این امر نشده است، گفت: مشکلات مالی آستان خیلی زیاد است، از سال 69 تا این لحظه یک ریال از مجلس و دولت بودجه گرفته نشده است و خودگردان جلو رفته است. موقوفه‌ها نیز آنقدری نیست که هزینه‌ها را تأمین کند، باید برایش تدبیر شود. از طرف دیگر وقتی تعامل می‌شود که کاری برای دیگران انجام دهیم تفاهم‌نامه منعقد می‌شود تا در آن هر دو طرف امتیازی دهند. ما استاد را با پرداخت هزینه‌های جزئی و تبرکی حرم تأمین می‌کنیم. دهیاری‌ها هم متقبل تأمین هزینه ایاب و ذهاب شده‌اند تا تعهدی هم برای آن‌ها ایجاد شود تا کلاس‌ها ادامه پیدا کند و به آن پایبند باشند.

آقایی در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت اقتصادی به ویژه در روستاها، چقدر احتمال دارد که به این تعهدات عمل شود، اظهار کرد: دو پیشنهاد مطرح شد؛ یکی اینکه قرآن‌آموزان روستاهای نزدیک به هم را در یک روستایی که امکانات بهتری دارد به عنوان مرکز جمع و کلاس را برگزار کنیم. دو، در مورد روستاهایی با بُعد مسافت بیشتر قرار شد هزینه ایاب و ذهاب را آستان تأمین کند.

این مدرس و حافظ بین‌المللی گفت: از چند دهیاری قول همکاری گرفته‌ایم، ولی هنوز کل دهیاری‌ها را تحت پوشش قرار نداده‌ایم. این طرح از دی‌ماه سال 1400 شروع شده، تاکنون قریب به 26 نفر فقط از چهار ناحیه‌ای که ذکر شد، شناسایی شدن ولی هنوز روستاهای زیادی باقی مانده است. فعلاً این فعالیت در حد اطلاع‌رسانی بوده و طی جلساتی تفهیم و اعلام آمادگی شده است.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha