مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن مشکات آغاز شد + عکس
کد خبر: 4083407
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن مشکات آغاز شد + عکس

آیین افتتاحیه مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات در بخش کشوری صبح امروز در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد.

مسابقات مشکاتبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین افتتاحیه مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم مشکات در بخش کشوری صبح امروز دوشنبه، ۱۴شهریور، با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، امام جمعه کوهسار و مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات و جمعی از اساتید قرآن کریم و همچنین ۲۰۰ نفر از متسابقان از سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

آغاز این مراسم با طنین روح‌بخش قرائت قرآن توسط مجتبی محمدبیگی، قرآنی ممتاز بود و پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی طی سخنانی گفت: امروز شاهد برگزاری فینال مسابقات کشوری به صورت حضوری در تهران هستیم و بعد از برگزاری این مسابقات، فینال مسابقات بین‌المللی را به صورت غیر حضوری و آنلاین در تاریخ ۱۹ مهر با حضور داوران بین‌المللی برگزار خواهیم کرد. البته مرحله فینال کشوری نیز به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود و حضوری در حال برگزاری است.


گزارش تصویری افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری مشکات


وی با اشاره به اینکه امروز آغاز مرحله نهایی است و برگزیدگان این مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و حفظ کل به مرحله بین‌المللی راه پیدا می‌کنند، گفت: اختتامیه مسابقات کشوری و بین‌المللی همزمان در ۲۲ مهرماه برگزار می‌شود. این مسابقات در حالی برگزار شد که رقابت سخت و با کیفیتی را شاهد بودیم به همین جهت سطح شرکت‌کنندگان بسیار خوب ارزیابی شد.

مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن مشکات آغاز شد

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات با بیان اینکه داوری این بخش از سوی ۲۳ داور صورت گرفت، افزود: در این دوره هم از داوران خارجی و هم ایرانی دعوت شده است، لذا این عزیزان همگی سطح یک داوری هستند و این رقابت‌ها با مجوز ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن پیش می‌رود. در بخش کشوری قضاوت این دوره از مسابقات را داوران مطرح کشوری برعهده دارند که شامل اساتیدی ازجمله مهدی قره‌شیخلو، عباس امام‌جمعه و بهروز یاریگل، در بخش داوری تجوید و محمدحسین سعیدیان، احمد ابوالقاسمی و حامد ولی‌زاده در بخش داوری صوت است.

محمدی ادامه داد: همچنین اساتیدی ازجمله هاشم روغنی و غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی در بخش داوری لحن، سیدجواد سادات‌فاطمی و سعید رحمانی، در بخش داوری وقف و ابتدا، امیر آقایی، مهدی عباسی و معتز آقایی در بخش داوری صحت حفظ و شهریار پرهیزکار، هدایت حفاظ را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: ما برای نفرات برتر دوره‌های ویژه تحت نظر بهترین اساتید کشور برگزار خواهیم کرد تا در مسابقات بین اللملی بدرخشند و مبلغ خوبی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در کشور‌های اسلامی باشند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات درباره جوایز گفت: در این دوره در بخش بین الملل نفر اول ۸۰ میلیون تومان، نفر دوم ۷۰ میلیون تومان و نفر سوم ۶۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. جوایز بخش کشوری نیز به ترتیب نفر اول حفظ کل کشور ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۲ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن مشکات آغاز شد

در ادامه این برنامه علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: مسابقات سراسری اوقاف مثل خورشید و مسابقات مشکات همچون ماه هستند که در کنار هم می‌درخشند و امیدواریم منشأ خیر کثیر باشد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت ارشاد به خصوص معاونت قرآن حامی مسابقات خواهیم بود، گفت: معتقدیم همه مجموعه‌های دولتی باید همواره با نگاه قرآنی فعالیت کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حضور داوران و اساتید قرآنی بشارتی برای شرکت‌کنندگانی است که کار‌های آن‌ها به صورت تخصصی و ویژه ارزیابی می‌شود؛ لذا از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی که عاشقانه، خالصانه و مومنانه این مسابقات فاخر را برگزار می‌کنند تشکر می‌کنم و جای شکر دارد که این مسابقات با این عظمت برگزار می‌شود.

مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن مشکات آغاز شد

در ادامه محمدحسین سبزعلی، رییس هیئت داوران چهارمین دوره مسابقات سراسری مشکات با اشاره به اینکه اساتیدی که به عنوان داور در این مسابقه حضور دارند هر کدام یک وزنه هستند، گفت: ما در کشور ائمه جمعه زیاد داریم که بعضی مواقع در طول سال یک محفل قرآنی را برگزار کردند، اما امروز به همت امام جمعه کوهسار این فعالیت اختصاصی و فاخر قرآنی، شکل گرفته است.

یادآور می‌شود در ادامه این برنامه نفرات برتر به ارائه قرائات و محفوظات خود در حضور داوران پرداختند تا نهایتا برگزیدگان از بین آن‌ها تعیین شوند.

انتهای پیام
captcha