حفظ بیمه کرونا برای عمره‌گزاران خارجی در عربستان
کد خبر: 4093869
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

حفظ بیمه کرونا برای عمره‌گزاران خارجی در عربستان

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که ‌عمره‌گزاران خارجی امسال هم مشمول بیمه کرونا می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که موارد مشمول بیمه عمره‌گزاران شامل موارد ابتلا به ویروس کرونا، حوادث عمومی، فوت، شرایط اضطراری بهداشتی و تأخیر در پروازها است.

این وزارتخانه دیروز شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که بیمه عمره یک سند اجباری برای زائران خارج از عربستان است و شامل هزینه‌های ویزا می‌شود و بیمه‌نامه عمره تا سقف یکصد هزار ریال سعودی معادل 26 هزار و 600 دلار را پوشش می‌دهد.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی در ماه آگوست گذشته اعلام کرد که به همه کسانی که با هر نوع ویزا به عربستان سعودی وارد می‌شوند، اجازه ادای عمره داده می‌شود.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است که برای انجام عمره، دریافت بیمه درمانی جامع برای زائرین الزامی است که شامل پوشش هزینه‌های درمان ابتلا به ویروس کرونا، حوادث شخصی منجر به فوت یا از کارافتادگی، تأخیر یا کنسلی پرواز و سایر موارد می‌شود.

وزارت حج و عمره عربستان از ژوئیه گذشته از آغاز دریافت تقاضای صدور روادید برای زائران خارجی از تمام کشورهای جهان برای انجام عمره و زیارت مسجد النبی و از سال گذشته از اضافه‌شدن پوشش بیمه‌ای ویروس کرونا به بیمه‌نامه عمره گزارانی که از خارج از عربستان وارد این کشور می‌شوند، خبر داد.

انتهای پیام
captcha