عربستان ویزای گردشگری و عمره را 3 ماهه کرد
کد خبر: 4098324
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

عربستان ویزای گردشگری و عمره را 3 ماهه کرد

عربستان سعودی به منظور رونق صنعت گردشگری خود مدت اعتبار ویزا برای گردشگری و عمره را از یک ماه به سه ماه تمدید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج اونلاین، عربستان سعودی به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای جذب مسافران و عمره‌گزاران بیشتر به این کشور و رساندن آنها تا سال 2030 به 100 میلیون گردشگر اصلاحات جدیدی را برای صدور ویزا اعمال کرد.

بر این اساس، شورای وزیران عربستان اصلاحات جدیدی را در خصوص مدت اقامت و اعتبار ویزای مسافران برای افزایش مدت اقامت آنها در این کشور تصویب کرد.

بر اساس آنچه از سوی وزارت کشور عربستان منتشر شده، مدت اقامت در صورت یک بار ورود به عربستان بر هر گونه ویزای سفر به این کشور به جای یک ماه، به ۳ ماه تغییر یافته است.

شورای وزیران عربستان سعودی تأکید کرد که کسانی که قصد سفر به عربستان را داشته باشند می‌توانند ویزای چند بار ورود (مولتی) را با اعتبار یک سال کامل دریافت کنند که به آنها امکان می‌دهد تا مدت ۹۰ روز در این کشور بمانند.

ویزای مولتی امکان انجام فعالیت‌های گردشگری و انجام عمره (به استثنای موسم حج) را فراهم می کند و البته شامل انجام سایر فعالیت‌ها مانند تحصیل نمی‌شود.

بر اساس این مصوبات، اتباع شورای همکاری خلیج فارس تنها ملزم به ارائه گذرنامه معتبر هستند و نیازی به ویزا نیست.

عربستان سعودی این اصلاحات را بخشی از برنامه‌های خود برای جذب مسافران بیشتر به این کشور می‌داند و قرار است تعداد گردشگران را تا سال 2030 به 100 میلیون نفر برساند.

انتهای پیام
captcha