دانشجومعلمان پیگیر مسائل روز جامعه باشند
کد خبر: 4093921
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

دانشجومعلمان پیگیر مسائل روز جامعه باشند

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشجو معلمان باید پیگیر مسائل روز جامعه باشند، از آنان خواست تا اگر ایرادی در روش‌های تعلیم و تربیت وجود دارد اعلام کنند.

نشست دانشجو معلمان فارس با مشاور وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز، اول آبان‌ماه در سفر به شیراز و در جمع تعدادی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان فارس، گفت: دانشجو معلمان باید پیگیر مسائل روز جامعه باشند و اگر ایرادی در روش‌های تعلیم و تربیت وجود دارد، اعلام کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی در سال‌های نه چندان دور، ورودی این دانشگاه را به شدت کاهش دادند و فضاهای آن را واگذار کردند به طوری که رهبر معظم انقلاب واکنش نشان دادند و دستور به تقویت دانشگاه فرهنگیان دادند.

نیکزاد بیان کرد: مشکلات زودگذر خواهد بود اما دانشجو معلم باید بیشتر به آینده فکر کند و به ارائه طرح و ایده برای بهتر شدن آینده آموزش و پرورش بپردازد.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور گفت: خروجی دانشگاه فرهنگیان باید خروجی متعالی باشد بنابراین جذب، سیستم نیروی انسانی باید متحول شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در خصوص جذب اساتید متدین، متخصص و متعهد در دستور کار قرار دارد، گفت: دغدغه مسائل تعلیم و تربیت باید اولویت و دغدغه اول دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان باشد.

کوروش زارع شیبانی، رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته ویژه حل مشکلات فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان تشکیل و فضاهای مورد نیاز تأمین شود.

وی همچنین به دیگر مشکل این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در جذب هیئت علمی گاهی سلایق و دخالت‌های بی ضابطه مانع جذب نخبگان و متخصصان است.

انتهای پیام
captcha