هشدار نسبت به حفاری در مسجدالاقصی و همبستگی با فلسطین از لبنان تا لندن
کد خبر: 4094138
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

هشدار نسبت به حفاری در مسجدالاقصی و همبستگی با فلسطین از لبنان تا لندن

رژیم صهیونیستی با وجود 60 عملیات حفاری پیرامون مسجدالاقصی اثری از مجسمه خیالی هیکل نیافته است. در همین حال تجمعات برای اعلام همبستگی با فلسطین از لبنان تا لندن در صدر اخبار رسانه‌هاست.

به گزارش ایکنا، در سایه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس و شمال کرانه باختری، فلسطینیان در داخل و خارج سرزمین خود ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم اشغالگر بر تداوم حمایت از مقاومت تا نابودی این رژیم تأکید کردند.

حماس: اسرائیل از سر عجز به ترور متوسل شد

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس امروز دوشنبه در واکنش به ترور شهید تامر الکیلانی توسط مزدوران اسرائیل در شهر نابلس در شمال کرانه باختری گفت: رژیم اشغالگر در برابر مقاومت مردم در جنین، نابلس و دیگر شهرهای کرانه باختری عاجز شده و از همین رو از طریق مزدوران خود به ترورهای خاموش روی آورده است.

القانوع با تأکید بر اینکه توقف رشد مقاومت فلسطین در کرانه باختری غیرممکن است، گفت: عرین الاسود و مقاومت کرانه باختری انتقام خون شهید الکیلانی و همه شهدا را خواهند گرفت.

این مقام حماس گفت: وضعیت درگیری با دشمن پایدار است و این محاسبات رژیم اشغالگر را به هم می‌زند و بر آن فشار می‌آورد و همه سیاست‌های رژیم اشغالگر در برابر پایداری مقاومت شکست خورده است.

60 عملیات کاوش اسرائیل در مسجدالاقصی

جمال عمرو، کارشناس امور قدس می‌گوید که رژیم اشغالگر نزدیک به 60 حفاری را در پیرامون مسجدالاقصی انجام داده است و هدف از این کاوش‌ها یافتن مدرکی واحد برای اثبات مالکیت تاریخی آن و جستجوی بقایا و شواهد معبد ادعایی است.

این کارشناس فلسطینی افزود: رژیم اشغالگر کاملا یقین دارد که که روایت فلسطینی‌ها بسیار دقیق است، اما قصد دارد آن را تحریف کند و می‌توان با ارائه اسناد به همه زبان‌ها به جهانیان، به روایت تحریف‌شده اشغالگران پاسخ داد.

هشدارها نسبت به 60 عملیات حفاری پیرامون مسجد الاقصی تا همبستگی با فلسطینیان از لبنان تا لندن

عمرو تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با کاوش‌های خود در مسجدالاقصی به دنبال شعله‌ور کردن جنگ دینی در منطقه است. وی همچنین نسبت به  اقدامات اشغالگران در قبال مردم فلسطین و مقدسات آنها ابراز نگرانی عمیق کرد.

شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه بیت‌المقدس در بیانیه‌ پیشین خود در ۲۳ ژوئن اعلام کرده بود که سازمان موسوم به «مرجع باستان‌شناسی» و انجمن شهرک‌نشینان «العاد» در حال انجام کاوش‌های مشکوک و مرموز در مجاورت مسجدالاقصی به ویژه از ضلع جنوبی و غربی در مجاورت شالوده خارجی مسجد، در محوطه دیوار البراق و کاخ‌های اموی هستند.

العراقیب برای 208مین بار تخریب شد

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دویست و هشتمین بار متوالی روستای العراقیب در منطقه النقب در سرزمین های اشغالی 48 را تخریب کردند.

العراقیب یکی از 43 روستای فلسطینی است که رژیم صهیونیستی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به دنبال تخریب و مصادره اراضی آن است.ساکنان این روستا تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک خانه‌های خود نیستند و هر بار که رژیم صهیونیستی این روستا را تخریب می‌کند، آن‌ها آن را از نو می‌سازند.

هشدارها نسبت به 60 عملیات حفاری پیرامون مسجد الاقصی تا همبستگی با فلسطینیان از لبنان تا لندن
بیش از 80 فلسطینی در روستای العراقیب زندگی می‌کنند و صهیونیست‌ها برای اولین بار جولای 2010 دست به تخریب این روستا زدند و در حالیکه تل آویو ادعا می‌کند این روستا «غیرقانونی ساخته و باید تخریب شود»، روستاییان تأکید می‌کنند که این اراضی مدت‌ها قبل از تأسیس رژیم صهیونیستی از اجدادشان به آنها به ارث رسیده است. اهالی این روستا پس از هر بار تخریب مجددا آن را بازسازی می‌کنند.

تظاهرات هزاران نفری در حمایت از شهدای کرانه باختری

هزاران نفر از مردم منطقه محاصره شده نوار غزه روز شنبه یک راهپیمایی گسترده و باشکوه را در حمایت از مسجدالاقصی و تمجید از دلاورمردی و انتفاضه این روزهای نیروهای مقاومت در کرانه باختری در برابر رژیم اشغالگر برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی را در اعلام همبستگی با شهدای کرانه باختری و ایثار و فداکاری اهالی قدس در دفاع از مسجدالاقصی در دست داشتند.

سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی حماس در این راهپیمایی تأکید کرد: جوانان جنین و نابلس با سلاح ساده خود پیام قدس و مسجد الاقصی را به نظامیان صهیونیست گوشزد می‌کنند که تفنگ‌های مقاومت در غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 دوشادوش یکدیگر مسجدالاقصی را ان شا الله به زودی  آزاد خواهد کرد.

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست از جمله شماری از دانشجویان مؤسسات تلمودی رژیم صهیونیستی امروز با پشتیبانی نظامیان صهیونیست از باب المغاربه وارد صحن مسجدالاقصی شدند و حرکات تحریک‌آمیز و آداب تلمودی انجام دادند.

مسجدالاقصی غیر از روزهای جمعه و شنبه هر روز در معرض هتک حرمت شهرک‌نشینان صهیونیست است که به دنبال تقسیم زمانی و مکانی و شراکت در قبله نخست مسلمانان هستند.

30 زن فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی

کمیته امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی نیز در آستانه روز ملی زن فلسطینی که برابر با 26 اکتبر هر سال است، اعلام کرد که از سال 1967 میلادی تاکنون بیش از 17 هزار زن فلسطینی به اسارت گرفته شدند که هنوز 30 نفر آنها در اسارت به سر می‌برند.

هشدارها نسبت به 60 عملیات حفاری پیرامون مسجد الاقصی تا همبستگی با فلسطینیان از لبنان تا لندن

کوچک ‌ترین اسیر زن فلسطینی نفوذ حماد از محله شیخ جراح قدس است و شش نفر از 30 نفر اسیر زن فلسطینی هم با حال وخیم در زندان به سر می‌برند.

تظاهرات بزرگ لندن در حمایت از فلسطین

هزاران نفر از جامعه فلسطینی‌های ساکن انگلیس و دیگر شهروندان عرب «جشنواره سالانه فلسطین» را در هجدهمین دوره خود در لندن، پایتخت بریتانیا برگزار کردند که شامل فعالیت‌های مردمی و مشارکت حامیان انگلیسی آرمان فلسطین بود.

در این جشنواره که دیروز شنبه توسط مجمع فلسطین در بریتانیا برگزار شد، تعدادی از شخصیت‌های عربی و انگلیسی شرکت کردند که از جمله آنها می توان به ریچارد بوید برت، نماینده ایرلندی بود که به مواضع خود در حمایت از فلسطین معروف است. همچنین شخصیت‌هایی از داخل فلسطین هم در پاسخ به این فراخوان حضور یافته بودند.

هشدارها نسبت به 60 عملیات حفاری پیرامون مسجد الاقصی تا همبستگی با فلسطینیان از لبنان تا لندن

برت در سخنرانی خود در این جشنواره گفت که مردم فلسطین مستحق حمایت هستند، زیرا آنها چندین دهه تحت اشغال رنج زیادی را متحمل شده‌اند و هنوز هم پناهندگانی هستند که در سال 1948 از کشور خود آواره شدند و در اردوگاه‌های پناهندگان زندگی می‌کنند.

ظاهر بیراوی، رئیس مجمع فلسطین نیز به نوبه خود گفت که جشنواره امسال به سبکی متمایز برگزار می‌شود و مجمع فلسطین و همه اعضای جامعه فلسطینی در بریتانیا همراه با همه آزادگان جهان برای قطع ریسمان کمک غربی‌ها به رژیم اشغالگر دولت اشغالگر آپارتاید اسرائیل تلاش خواهند کرد.

این جشنواره که در منطقه «هارو» لندن برگزار شد، شامل اجرای آواز و نمایشگاهی از محصولات میراث فلسطین و فعالیت‌های ویژه برای کودکان و بازار غذا و دسر سنتی معروف «کنافه» فلسطینی بود.

این جشنواره با هدف کمک به تقویت آرمان فلسطین در سایه دروغ پراکنی‌های اشغالگران اسرائیلی و حامیان آنها در جهان به ویژه دولت انگلیس برگزار شد.

فعالان لبنانی نیز عصر دیروز یکشنبه برای گرامیداشت یاد شهدای اخیر حملات رژیم صهیونیستی به قدس، جنین و نابلس در ضاحیه جنوبی بیروت مراسم اعلام همبستگی برگزار کردند.

این برنامه با توزیع وصیت‌نامه‌های شهدا برای اعلام موضع ثابت لبنانی‌ها در حمایت از آرمان فلسطین و مردم و مقاومت آن برگزار شد.

انتهای پیام
captcha