اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه منطقه جنوب‌غرب نزاجا برگزار شد
کد خبر: 4094197
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه منطقه جنوب‌غرب نزاجا برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه منطقه جنوب غرب نزاجا صبح امروز، دوم آبا‌ن‌ماه به میزبانی مرکز آموزش مهندسی بروجرد برگزار شد.

اختتامیه مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفهبه گزارش ایکنا، آیین اختتامیه مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه منطقه جنوب غرب نزاجا با رقابت حدود 150 منتخب راه‌یافته از یگان‌های مستقر در خوزستان و لرستان به میزبانی مرکز آموزش مهندسی بروجرد برگزار شد.

این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل، اذان و مفاهیم براساس جزء ۲۵ در دو سطح یک و دو برپا شد.

بنابر گفته محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش «این رقابت‌ها پس از دو سال از شیوع کرونا، در مرحله منطقه‌ای به صورت حضوری برگزار شد و امسال نیز به دلیل افزایش متسابقان، مناطق مسابقات از پنج منطقه به 7 منطقه افزایش یافت».

اعزام دو تیم داوری ثابت به مناطق به منظور در نظر گرفتن معیار مناسب برای انتخاب منتخبان مرحله بعد، پذیرش متقاضیان حافظ یک جزء در رشته مفاهیم به دلیل تشویق ورود به عرصه حفظ، حضور چهره‌های جدید در رشته حفظ یک جزء از جمله ویژگی‌های مسابقات قرآن منطقه جنوب غرب نزاجا بود.

از برنامه‌ جانبی مسابقات این منطقه می‌توان به برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه کارکنان پایور و وظیفه به ویژه در رشته حفظ با هدف ارتقای سطح کیفی محفوظات و برگزاری دو محفل انس با قرآن در مرکز آموزش مهندسی بروجرد ویژه کارکنان پایور و وظیفه و در گروه 411 مهندسی بروجرد ویژه خانواده‌ها اشاره کرد.

یادآور می‌شود، از مناطق 7 گانه، برابر سهمیه از هر منطقه حدود 50 نفر به مرحله سراسری مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا که 24 دی‌ماه به میزبانی فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی زمین برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.  

یادآور می‌شود، همزمان یا این آیین، اختتامیه مرحله منطقه ای چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش منتخبان یگان‌های مستقر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان به میزبانی تیپ ۲۱۶ شهید مخبری ارتش زنجان برگزار شد.

روزهای پایانی این هفته نیز نفرات منتخب یگان‌های فارس و اصفهان در اصفهان و منتخبان یگان‌های کردستان، کرمانشاه و همدان به میزبانی تیپ ۳۱۶ زرهی همدان با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha