آئین اختتامیه چهل و دومین مسابقات قرآن نزاجا برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4115011
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

آئین اختتامیه چهل و دومین مسابقات قرآن نزاجا برگزار شد + فیلم

آئین اختتامیه مرحله سراسری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، 26 دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آئین اختتامیه مرحله سراسری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، 26 دی‌ماه در مجموعه تالارهای میثاق فرماندهی آماد و پشتیبانی مرکز نزاجا برگزار شد.

این برنامه با تلاوت حائز رتبه نخست این دوره از مسابقات آغاز شد و سپس امیرسرتیپ نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به سخنرانی پرداخت و گفت: عزت و سربلندی در همنشینی و عمل به قرآن است.

وی ادامه داد: رفاقت همکاران در فضای قرآنی را می‎توان با صمیمیت و معنویت دوران دفاع مقدس مقایسه کرد. در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل آن چیزی که به رزمندگان آرامش می‌داد و دل‌های آنها را همواره متوجه خدا می‌کرد، طنین تلاوت قرآن بود و این مسیر ادامه‌دار است، چرا که امروز به برکت قرآن و شهدای انقلاب سربلندتر از همیشه مسیر پیشرفت و عزت را طی می‌کنیم.

نعمتی به وظیفه قاریان و حافظان در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قاریان و حافظان قرآن نقش معلمان دینی و معنوی را باید در رسیدن به نقطه مطلوب و استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن ایفا کنند تا به منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت قاریان و حافظان در نیروهای مسلح عمل کرده باشیم.

بنابر گفته حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری، رئیس مرکز اداره قرآن و عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش «مرحله سراسری این دوره از مسابقات با راهیابی برترین‌های مناطق و یگان‌های نزاجا از 24 تا 26 دی‌‌ماه در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، اذان به صورت شفاهی و مفاهیم در دو سطح یک(تا مقطع دیپلم) و دو(بالاتر از فوق دیپلم) به صورت کتبی و برخط با قضاوت داوران بین‌المللی و ملی و ارتش چون حسن ربیعیان، مهدی غلام‌نژاد، امیر آقایی، نایب‌علی عبدالهی، مجتبی محمدبیگی و ... به میزبانی فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی برگزار شد».

حسن ختام این مراسم تجلیل از حائزان رتبه‌های برتر به تفکیک هر رشته بود.

یادآور می‌شود، مرحله سراسری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن با راهیابی نفرات برتر ادارات نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا از 27 تا 29 دی‌ماه به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha