بیانیه تعدادی از روحانیون زندانی در بحرین خطاب به پاپ
کد خبر: 4094531
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

بیانیه تعدادی از روحانیون زندانی در بحرین خطاب به پاپ

تعدادی از علمای برجسته بحرینی محبوس در زندان‌های رژیم آل خلیفه، با صدور بیانیه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس که از سوم تا ششم نوامبر برای شرکت در نشست گفت‌وگوی شرق و غرب به بحرین سفر می‌کند بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، در این بیانیه خطاب به پاپ آمده است: ما به شما به عنوان حامی صلح، اصلاحات و عدالت به سرزمین بحرین خوش آمد می‌گوییم. بداننید که شما پای در سرزمینی خواهید گذاشت که شعار مدارا و همزیستی برای فرزندان و مردمش وجود ندارد و درحالی از عدالت و نیکوکاری سخن گفته می‌شود که در عمل بی‌عدالتی و تجاوز دیده می‌شود. فرزندانش یا کشته شده‌اند و در خاک خفته‌اند، یا مادران فرزند از دست داده هستند، یا زخمی‌هایی هستند که رنج می‌کشند، یا در زندان‌ها در بند هستند، یا تحت پیگرد قرار دارند، یا اینکه به دور از خانواده خود در تبعید به سر می‌برند. در گزارش بسیونی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری بسیاری از تخلفاتی که مردم این سرزمین در معرض آن قرار گرفته‌اند، مستند شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به پاپ آمده است: دستیابی به اصلاحات، عدالت و کرامت انسانی اهداف مشترک همه پیام‌های آسمانی است که ظلم به مردم و فساد در کشور را نمی‌پذیرند و اینها اهدافی است که مردم این کشور به دنبال تحقق آن بوده و برای رسیدن به آن فداکاری‌های بزرگی انجام داده‌اند.

شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ سعید النوری، شیخ محمد حبیب المقداد و شیخ علی سلمان، زندانیان سیاسی بحرینی هستند که این بیانیه به نام آن‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha