پاپ وارد بحرین شد
کد خبر: 4096747
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

پاپ وارد بحرین شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز، 12 آبان برای حضور در همایش «بحرین برای گفت‌وگو» در بحرین وارد این کشور شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم عربی، این برای نخستین‌بار است که پاپ به بحرین سفر می‌کند و این سفر یک دیدار تاریخی از این کشور خواهد بود.

سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به بحرین سه روز ادامه خواهد داشت و او قرار است فردا جمعه، 13 آبان در همایش بحرین برای گفت‌و‌گو سخنرانی کند.

پاپ فرانسیس همچنین دیداری با شخصیت‌های اسلامی و نمایندگان اسلام در بحرین خواهد داشت؛ این در حالی است که 9 سازمان حقوق در بیانیه‌ای مشترک از او درخواست کرده‌اند که نژادپرستی و تبعیض از سوی آل خلیفه را محکوم کند و از حکومت بحرین و مقامات این کشور بخواهد احکام اعدام در حق متهمان(که عموما از شیعیان هستند) را متوقف کنند.

همایش بحرین برای گفت‌وگو با شعار «شرق و غرب برای همزیستی انسانی» امروز پنج‌شنبه در مرکز فرهنگی «عیسی» در منامه، پایتخت بحرین افتتاح شد و رهبران ادیان و مذاهب، اندیشمندان و شخصیت‌های فرهنگی برجسته از کشورهای مختلف جهان در آن حضور یافته‌اند.

این همایش در حالی با شعار گفت‌و‌گو و همزیستی انسانی برگزار شده است که از سال ۲۰۱۱، بحرین هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال را زندانی کرده است که برخی از آن‌ها به صورت دسته جمعی محاکمه شده‌اند. این رژیم همچنین برای سرکوب شیعیان از زور و خشونت استفاده کرده است.

خانواده‌های ۱۲ زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درخواست کرده‌اند تا در سفرش به منامه از مجازات اعدام انتقاد و از زندانیان سیاسی دفاع کند.

انتهای پیام
captcha