برگزاری نشست «مفهوم نیکوکاری در قرآن» در امارات
کد خبر: 4094568
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

برگزاری نشست «مفهوم نیکوکاری در قرآن» در امارات

نشست بررسی مفهوم نیکوکاری در قرآن کریم از دیروز، سوم آبان به همت مجمع اسلامی شارجه با حضور جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران آغاز شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شارجه 24، مجمع اسلامی شارجه با همکاری بنیاد قرآن کریم و سنت نبوی شارجه دیروز سه شنبه، سوم آبان‌ماه، نشستی فرهنگی با عنوان «احسان و نیکوکاری در قرآن کریم» را آغاز کرد. این نشست به مدت دو روز در سالن بنیاد در منطقه اللیه ادامه خواهد داشت. در روز اول موضوع «نیکوکاری، عبادت صالحان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


این نشست فرهنگی با هدف بررسی مفهوم پاداش عمل خیر در قرآن کریم، موضوع تهذیب نفس، طهارت دلها، خودسازی، زیبایی اخلاق و خودسازی برای رسیدن به مقام صالحین برگزار شده است.

ماجد بوشلیبی، دبیرکل مجمع اسلامی شارجه، از نقش پیشگام این مجمع در احیای فرهنگ اسلامی با رویکرد علمی و گسترش فرهنگ احسان در میان اقشار مختلف جامعه، با برگزارش نشست‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مختلف تقدیر کرد.

وی همچنین بر اهمیت این نشست در گسترش فرهنگ احسان تأکید کرد و افزود: احسان، روشی معتدل و میانه و عبادتی است مانند نماز، خوش اخلاقی، خشوع و عدالت. این نشست خواهان تأملی همه جانبه و یکپارچه در مورد مفهوم «احسان» است.

احمد الرفاعی، مشاور امور علمی و برنامه‌ریزی دانشکده شریعت و حقوق «امام مالک» نیز، مقاله‌ای را با عنوان «مفهوم نیکوکاری و هدف از شناخت آن» ارائه کرد که در آن به مفهوم خیریه از دیدگاه اسلام پرداخت و بر اهمیت حضور قلب در کارهای خیریه تأکید کرد.

 الرفاعی انواع صدقه و جایگاه آن را در اسلام را بررسی کرد و افزود که مرتبه نیکوکاری بعد از اسلام‌آوردن و ایمان است 

احمد السعید، امام و خطیب اداره فتوای شارجه نیز، مقاله‌ای با عنوان «اجر فراوان برای اعمال کوچک» ارائه کرد و گفت پاداش نیکوکاری یکی از بزرگترین پاداش‌ها است.

این نشست با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد و مبلغین شارجه برگزار شد و در دومین روز آن، امروز چهارشنبه، مقاله‌ای با عنوان «آیات احسان در قرآن کریم» نوشته هادی عبدالحسین، استاد دانشکده مطالعات اسلامی در دانشگاه علوم انسانی محمد بن زاید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام
captcha