درخشش شبکه قرآن در جشنواره جهانی آسیا پاسیفیک + فیلم
کد خبر: 4094829
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

درخشش شبکه قرآن در جشنواره جهانی آسیا پاسیفیک + فیلم

فیلم کوتاه جوراب رنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی قاسمی، فینالیست جشنواره جهانی آسیا پاسیفیک (ABU PRIZES 2022) شد.

فیلم کوتاه جوراب رنگیبه گزارش ایکنا، فیلم کوتاه جوراب رنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی قاسمی، فینالیست جشنواره جهانی آسیا پاسیفیک (ABU PRIZES 2022) شد. در این جشنواره 4 فیلم از کشورهای ایران، ایتالیا، مجارستان و کره جنوبی برای کسب جایزه بزرگ جشنواره در بخش کودک و نوجوان به رقابت با هم می‌پردازند.

فیلم‌های فینالیست‌ها توسط ۱۸ داور از کشورهای مختلف عضو دپارتمان رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (آسیا پاسیفیک) ارزیابی و منتخبین  در ماه نوامبر معرفی خواهند شد.

جوراب رنگی نام فیلم کوتاهی از مجموعه ۱۰ قسمتی رایحه است که در گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی قاسمی تولید شده است.

مجتبی قاسمی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینماست که نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ۲۰ فیلم کوتاه و نگارش ۸ فیلمنامه بلند سینمایی را در کارنامه دارد و در دهه اخیر در بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی خوش درخشیده و افتخاراتی را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است.

فیلم داستانی خوناب که اثری ضدتروریستی محسوب می‌شود، آخرین ساخته مجتبی قاسمی است که جایزه معتبر بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل رم ایتالیا ۲۰۲۰ و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی یونیورسال آمریکا ۲۰۲۱ را نصیب این کارگردان سینما کرده است.

این کارگردان سینما به تازگی نگارش آخرین فیلمنامه بلند سینمایی خود با عنوان ببوبمبک را به اتمام رسانده و قصد دارد در سال جاری این فیلم را جلوی دوربین ببرد.

انتهای پیام
captcha