شهادت دو فلسطینی در نابلس همزمان با آغاز مرحله جدید مقاومت
کد خبر: 4094981
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

شهادت دو فلسطینی در نابلس همزمان با آغاز مرحله جدید مقاومت

در حالی که نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز دو فلسطینی دیگر را در کرانه باختری به شهادت رساندند، حماس اعلام کرد مرحله جدیدی از مقاومت در برابر صهیونیست‌‎ها آغاز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان اشغالگر صهیونیستی سحرگاه امروز به یک خودروی فلسطینی در نزدیکی پست ایست و بازرسی حواره در نابلس در کرانه باختری حمله کردند که در نتیجه آن دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر زخمی شد.

به گفته شاهدان عینی نیروهای ارتش اشغالگر بیش از 30 گلوله به سمت خودرو شلیک کردند و در نتیجه آن رمزی شامی زباره، جوان 35 ساله و عماد ابورشید 47 ساله بر اثر شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله به چند ناحیه از بدنشان به شهادت رسیدند.

رسانه‌های عبری به نقل از سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر مدعی شدند که واحدی از نیروهای ارتش این رژیم مشغول گشت زنی در منطقه نابلس بودند که به دو خودرو مشکوک می‌شوند و به سمت آنها تیراندازی می‌کنند.

معادله جدید مقاومت کرانه باختری

عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واکنش به تشدید تجاوز رژیم صهیونیستی به شهرهای جنین و نابلس در کرانه باختری گفت که نیروهای مقاومت در کرانه باختری معادله جدیدی بر رژیم اشغالگر تحمیل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است، آغاز مرحله جدیدی در ماهیت درگیری با رژیم اشغالگر است.

القانوع گفت: همان طور که غزه با نبرد سیف القدس معادله جدیدی بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد، امروز نیز گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس معادله جدیدتری به این رژیم تحمیل کرده است.

پیدایش گروه مقاومتی نوظهور عرین الاسود در کرانه باختری موجب هراس مقامات صهیونیست شده است.

نماز فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی 

هزاران نفر از فلسطینی‌ها نیز امروز جمعه نماز صبح را در مسجدالاقصی در بیت المقدس اقامه کردند.

منابع بیت المقدس گزارش دادند که ده‌ها هزار شهروند فلسطینی علیرغم موانعی که نیروهای اشغالگر برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی قرار می‌دهند، وارد صحن‌های مسجد شده و نماز صبح را در محوطه آن اقامه کردند.

محکومیت حمله تروریستی شیراز از سوی جهاد اسلامی/شهادت 2 فلسطینی در نابلس

روز گذشته فراخوان‌های زیادی از بیت المقدس برای زیارت مسجد مبارک الاقصی و اقامه نماز صبح و جمعه امروز در آنجا صادر شد تا نقشه‌های شهرک‌نشینان صهیونیست که هدفشان تقسیم  زمانی و مکانی مسجدالاقصی است، ناکام بماند.

محکومیت حمله تروریستی شیراز از سوی جهاد اسلامی/شهادت 2 فلسطینی در نابلس

تحقیق درباره آپارتاید اسرائیل

به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره تخلفات حقوق بشری اسرائیل و فلسطین، روز پنجشنبه اعلام کرد که اتهام آپارتاید علیه اسرائیل  را بررسی می‌کند.

ناوی پیلای، رئیس سابق شورای حقوق بشر سازمان ملل و رئیس فعلی کمیسیون تحقیق مذکور، گفت: ما روی ریشه‌های مناقشه اسرائیل با فلسطینیان متمرکزیم که بخشی از آن به مسئله آپارتاید مربوط می‌شود و به آن موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

 این در حالی است که رژیم صهیونیستی از همکاری با این کمیسیون خودداری می‌کند و به اعضای آن اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی یا اجازه دسترسی به مناطق تحت کنترل فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه را نمی‌دهد.

محکومیت حمله تروریستی شیراز از سوی جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی در فلسطین هم صبح امروز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

در بیانیه این جنبش آمده است: هدف قرار دادن زنان، پیران و کودکان بی گناه و بی دفاع، اقدامی ناجوانمردانه و شنیع است که هیچ ارتباطی با اسلام و انسانیت ندارد.

جهاد اسلامی افزود: این مصیبت وارده را به رهبری و مردم جمهوری اسلامی و خانواده‌های قربانیان بی گناه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت داریم.

انتهای پیام
captcha