آغاز ثبت نام در بیست و سومین مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم امارات
کد خبر: 4094987
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

آغاز ثبت نام در بیست و سومین مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم امارات

مسئولین جایزه بین المللی قرآن کریم دبی اعلام کردند که ثبت نام برای شرکت در بیست و سومین مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم این کشور از هفته پیش رو آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، جایزه بین المللی قرآن کریم دبی اعلام کرد که  ثبت نام در بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم 1444 - 2022 با مراجعه به مراکز حفظ قرآن مورد تایید امارات از روز سه شنبه اول نوامبر تا پانزدهم دسامبر (10 آبان ماه تا 24 آذر ماه) انجام می‌شود.

این مسابقات ضمن شرایط و ضوابط تعیین شده در شش رشته برگزار می‌شود که رشته نخست حفظ کامل قرآن کریم به همراه تجوید، رشته دوم حفظ و تجوید 20 جزء متوالی قرآن کریم، رشته سوم حفظ 10 جزء متوالی همراه با تجوید، رشته چهارم حفظ پنج جزء متوالی با تجوید ویژه شهروندان اماراتی و رشته پنجم حفظ پنج جزء به همراه تجوید برای افراد مقیم بالای 10 سال و رشته ششم حفظ سه جزء همراه با تجوید برای شهروندان بالای 10 سال است .

ابراهیم محمد بوملحه، مشاور امور فرهنگی و انسانی حاکم دبی و رئیس کمیته سازماندهی جایزه قرآن کریم دبی تصریح کرد: مسابقه قرآن شیخه هند بنت مکتوم یکی از شاخه‌های اصلی مسابقات قرآنی است که توسط جایزه قرآن کریم دبی در طول سال سازماندهی می‌شود.

وی افزود: این مسابقات تحت نظارت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس امارات و نخست وزیر این کشور و حاکم دبی قرار دارد و به منظور تشویق شهروندان و افراد مقیم امارات به تلاوت قرآن کریم و عمل به احکام آن برگزار می‌شود.

هنوز درباره موعد برگزاری این مسابقات خبری اعلام نشده اما بیست و دومین دوره این مسابقات در ماه مارس سال گذشته (اسفند ماه 1400) برگزار شده بود.

انتهای پیام
captcha