زیرساخت‌ لازم برای ورود مؤسسات قرآنی به مدارس فراهم شود
کد خبر: 4095132
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

زیرساخت‌ لازم برای ورود مؤسسات قرآنی به مدارس فراهم شود

مدیرمسئول مؤسسه بینات یزد بر توجه هر چه بیشتر مسئولان به مباحث قرآنی بویژه حفظ تأکید کرد و خواستار شد: زیرساخت‌های لازم برای ورود مؤسسات قرآنی در ادارات و مدارس فراهم شود.

محمدکاظم جوکار، مدیرمسئول مؤسسه قرآن و عترت بینات یزدمحمدکاظم جوکار، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد ولیکن در سال ۱۳۸۵ به ثبت رسید و تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال فعالیت است و با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم همکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر قرآن‌آموزان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات، بانوان هستند ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در این مؤسسه آموزش‌های قرآنی را در رشته‌های مختلف دریافت کردند.

جوکار با بیان اینکه این مؤسسه تاکنون کلاس‌هایی در زمینه مهد قرآن، حفظ قرآن، قرائت، تفسیر، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی را برگزار کرده است افزود: بیشترین کلاس برگزار شده در مؤسسه در رشته حفظ قرآن بوده است.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و حضور در نمایشگاه‌های قرآنی را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه ذکر کرد.

جوکار نبود فضای آموزشی را مشکل کنونی این مؤسسه بیان کرد و گفت: اکنون زمینی برای ساخت ساختمان مؤسسه در اختیار داریم اما هنوز موفق نشدیم برای ساخت آن اقدام مؤثری انجام دهیم.

وی گفت: خواسته ما از مسئولان این است که نسبت به مباحث قرآنی بویژه حفظ قرآن اهمیت بیشتری داده شود. همچنین زیرساخت‌های لازم برای ورود مؤسسات به مباحث قرآنی در ادارات و مدارس فراهم شود.

جوکار در خصوص برنامه‌های در حال اجرای این مؤسسه بیان کرد: دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی ویژه آقایان را با شرکت ۲۵ نفر قرآن آموز برگزار کردیم. همچنین دوره تربیت معلم حفظ ویژه بانوان هم با حضور ۲۵ نفر برگزار شده است.

 وی اضافه کرد: به تازگی ثبت نام مجدد دوره تربیت معلم حفظ ویژه بانوان آغاز شده است چراکه برای اینکه حافظان بیشتری تربیت کنیم به مربیان حفظ مجرب نیاز است.

جوکار در مورد اقدامات لازم برای جذب نسل امروز به فعالیت‌های قرآنی نیز گفت: فضای مؤسسات و کلاس‌های قرآنی باید به گونه‌ای طراحی و برگزار شود که نوجوانان و جوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی جذب و سپس مفاهیم و مباحث قرآنی را به آنها منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha