مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4095540
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در بوشهر برگزار شد + عکس

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در هیئت رایه‌ العباس(ع) محله شهید چمران شهر بوشهر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، شامگاه هفتم آبان‌ماه، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در هیئت رایه العباس(ع) محله شهید چمران با تلاوت عبدالله محبوبی، قاری ممتاز و با مرثیه‌خوانی سیدحسن هاشمی، مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در این مراسم، با بیان اینکه در جهان خلقت یک سنت ثابت است که اگر تحقق پیدا کند، صاحبان آن پیروز هستند و آن سنت مقاومت است، اظهار کرد: هر مسیر و رشد و تعالی نیازمند استقامت و مقاومت است و قانون موفقیت در نظام خلقت، مقاومت در برابر سختی‌ها و عبور از بحران‌ها و چالش‌‌ها است. 

وی با بیان اینکه مقاومت اساساً مقدمه پیروزی است، افزود: بنابراین مقاومت علت نجات و کمال است و این یک پدیده در عالم هستی است. 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) می‌فرماید «بهترین ذکر قرآن است، با قرآن است که سینه‌ها فراخ می‌شود و درون‌ها روشن می‌گردد»، گفت: کسانی که ایمان به خدا دارند و می‌خواهند زندگی پر از اخلاق، معنویت، پیشرفت داشته باشند و این طور ادراک می‌کنند، رستگار و پیروزی از آن آنان است. در این رابطه خداوند در قرآن می‌فرماید، من خودم حامی اینها خواهم بود. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان این مطلب که ایران در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی در محاصره و مستعمره امپریالیسمی و نظام سرمایه‌داری جهانی و مستعمره مدرن بود، تصریح کرد: استعمار‌ نو در پی حمله نیست و بلکه بدون هزینه‌ کرد نظامی، آن کشور را تسلیم می‌کنند و قصدشان این است که آن کشور را در منظومه نظم نظامی خود قرار دهند. 

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل جریان کمونیسم و طلوع حکومت دینی در ایران در واقع به معنای نفی تفکرات دشمنان بود، بدان جهت که این انقلاب به‌دنبال معنویت، پیشرفت و تمدن، استقلال و آزادی در سطح ملی و فراملی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه باید در مقابل جنگ‌های هویتی و ترکیبی دشمن با اشراف اطلاعاتی و استقامت، مرزبانی و مرزداری کرد، افزود: ولی دشمنان به دنبال تسلط بر مراکز قدرت سیاسی هستند، دشمنان در نظام فکری خود به دنبال تسخیر و تسلط بر کشورهایی هستند که منابع انرژی و ثروت دارند و این یک حربه نظام سرمایه‌داری جهانی و مستعمره مدرن است. 

امام جمعه بوشهر در ادامه بیان کرد: دشمن از همان ابتدا به‌دنبال ایجاد توطئه‌هایی بر علیه انقلاب ایران با همکاری فرانسه، آمریکا و... به‌ وسیله جنگ‌های نیابتی و مانع‌تراشی در حوزه علم فناوری است، دشمنان که با این حربه‌ها نتوانستند هویت ملی و دینی را برهم بزنند، آمدند اقدام به تهاجم سیاسی و فتنه اجتماعی کردند. لذا راه‌اندازی اغتشاشات خیابانی و رسانه‌ای از ناحیه دشمنان جدا از تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در نارضایتی مردم نیست، بلکه یک جنگ ترکیبی در راستای براندازی نظام‌ها است. 

وی با اشاره به اینکه ساکتین و غافلین در جنایات ساختارشکن شریکند، تصریح کرد: کشورهای انگلیس و آمریکا و اسرائیل و فرانسه و آلمان به‌عنوان مدعیان حقوق بشر بر بستر و ساختار دروغ و ظلم برپا شده است و در واقع این کشورها نماد جنایت بر علیه بشریت هستند و این کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر برای ایجاد درهم ریختگی در زیرساخت‌های نظام و ساختن فضای شایعه‌سازی در بستر رسانه‌ای از هرگونه حربه‌ مکارانه استفاده می‌کنند. لذا در این رابطه این کشورها با داشتن این تاریخ جناحی باید از تاریخ جهان عذرخواهی کنند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر اینکه بصيرت و هوشمندی، مجاهدت میدانی و گوش به‌فرمانی از مقام معظم رهبری در واقع کلید راه عبور و پیروزی است، اظهار کرد: ایران کشوری است با سابقه مقاومت بسیار بالا و داشتن روح بصيرت و انقلابی‌گری و داشتن رهبری انقلابی و شجاع و به یاری پروردگار این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و آنها را شکست خواهیم داد.

عبدالله محبوبی، قاری ممتاز
سیدحسن هاشمی

خبرنگار، حامد فکوری 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha