تأمین کتاب‌های آموزشی برای مناطق کم‌برخوردار سمنان
کد خبر: 4095658
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

تأمین کتاب‌های آموزشی برای مناطق کم‌برخوردار سمنان

استاندار سمنان بر برگزاری نمایشگاه های کتاب متناسب با نیاز جامعه و استان تاکید کرد و گفت: تامین کتاب‌های آموزشی و کمک درسی برای مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گیرد.

تأمین کتاب‌های آموزشی برای مناطق کم‌برخوردار سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 8 آبان، در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سالن غدیر استانداری موضوع مهارت آموزی و اشتغال در مقوله کتابخوانی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ضروری است از ظرفیت‌ دهیاری‌ها در قالب کتابخانه سیار با هدف نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

وی افزود: باید از ظرفیت پایان نامه‌های دانشجویی در بحث آسیب‌های اجتماعی و گردشگری استفاده کرد که در این راستا تعاملات لازم با دانشگاه‌ها در مقوله کتابخوانی انجام شود ‌.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برخی افراد توان تهیه کتاب را ندارند ، متذکر شد: تأمین منابع کتاب کنکور برای مناطق کم برخوردار با هدف رفع نیاز دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه لازم است تا شهرداری‌ها نیم درصد از درآمد خود را برای تأمین منابع کتاب به اداره کل کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه تخصصی ویژه نویسندگان و مولفان استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد در دستور کار قرار گیرد .

انتهای پیام
captcha