بریتانیا از ملت فلسطین عذرخواهی کند
کد خبر: 4095662
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کنفرانس اروپایی‌ها برای دفاع از قدس:

بریتانیا از ملت فلسطین عذرخواهی کند

کنفرانس بین‌المللی سالانه در اروپا برای حمایت از بیت‌المقدس در نشست خود در میلان ایتالیا تأکید کرد که در طوماری از دولت انگلیس خواهد خواست به دلیل صدور بیانیه بالفور و رقم‌زدن فاجعه برای ملت فلسطین از آنها عذرخواهی کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، کنفرانس فلسطینیان در اروپا امروز شنبه از راه‌اندازی کنفرانس بین‌المللی سالانه در اروپا برای حمایت از بیت‌المقدس و مردم آن در مقابله با رژیم صهیونیستی خبر داد.

جلسه افتتاحیه نخستین کنفرانس اروپایی قدس در شهر میلان ایتالیا با حضور فعالان فلسطینی در داخل و خارج سرزمین‌های فلسطینیان و حامیان آرمان فلسطین در اروپا از جمله ایتالیا برگزار شد.

امین ابو راشد، رئیس کنفرانس فلسطینیان اروپا گفت: کنفرانس اروپایی قدس اولین نسخه از کنفرانس سالانه‌ای است که ماه اکتبر (اکتبر) تاریخ سالانه آن خواهد بود، در کنار کنفرانس سالانه‌ای که به نام کنفرانس فلسطینیان در اروپا در ماه می هر سال برگزار می‌شود.

وی با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی و اروپایی در قبال جرایم رژیم اشغالگر در حق فلسطین به ویژه بیت‌المقدس گفت: ما تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در داخل سرزمین‌های فلسطینی به طور کامل رصد می‌کنیم و به جهان انتقال می‌دهیم.

ابو راشد افزود: اروپا باید برای احقاق حق فلسطینیان به طور جدی پشت آنها باشد و برای توقف همه فعالیت‌ها در حمایت از رژیم اشغالگر اقدام کرده و این رژیم را به دلیل ارتکاب جرایم علیه فلسطینیان تحریم و مجازات کند.

وی  تاکید کرد: محکوم کردن رژیم اشغالگر در حالی که دست آن برای تداوم اشغالگری باز است، بی‌معناست.

ابو راشد افزود: نسخه نخست از کنفرانس اروپایی قدس «ندای میلان» خوانده شده است که در طوماری که به دولت بریتانیا ارائه می‌کند؛ از آن می‌خواهد از ملت فلسطین به دلیل ساخته و پرداخته‌کردن بیانیه بالفور که فاجعه تأسیس رژیم اشغالگر را رقم زد، عذرخواهی کند.

انتهای پیام
captcha