کلاس‌های پیش‌نیاز طرح ملی تلاوت در بوشهر آغاز شد
کد خبر: 4095673
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

کلاس‌های پیش‌نیاز طرح ملی تلاوت در بوشهر آغاز شد

مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم بوشهر گفت: کلاس‌های آموزشی پیش‌نیاز یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در این استان به صورت مجازی آغاز شد.

طرح ملی تلاوتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم؛ زهرا کشاورزنیا، مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم بوشهر در تشریح فرایند اجرای یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در این استان افزود: کلاس‌های آموزشی پیش‌نیاز این طرح به صورت مجازی و با حضور ۳۰ نفر از پسران نوجوان و جوان شرکت‌کننده به مدت دو ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوره پیش‌نیاز شرکت‌‌کنندگان از آموزش‌های ویژه در زمینه تلاوت‌های اثرگذار و نحوه اجرای آن بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: امسال خوشبختانه آموزش‌های مجازی در کنار حضوری در سند چشم‌انداز آموزشی طرح ملی تلاوت گنجانده شده و نوجوانان و جوانان بوشهری آموزش مجازی را انتخاب کردند.

وی افزود: این شرکت‌کنندگان روز‌های زوج به مدت سه ساعت با حضور اساتید قرآنی، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. با این حال طرح ملی تلاوت قرآن کریم در بوشهر رویکرد شناسایی و هدایت نخبگان قرآنی را دنبال می‌کند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن، آموزش کامل رشته‌های صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و… و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا با هدف همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، آستان قدس رضوی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها در حال برگزاری است.

این طرح در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و عالی، هر کدام به مدت دو سال اجرا می‌شود. آموزش اولیه به تمامی متقاضیان کسب آمادگی‌های لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح شامل صحیح‌خوانی قرآن تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن و آموزش نکات لحن شامل آشنایی با روش‌‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

از ویژگی‌های بارز این طرح می‌توان به نظارت مستمر آموزشی،‌ اخلاقی و فنی، برگزاری جلسات تخصصی قرآن، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن برای تلاوت استعدادهای قرآنی با معرفی چهره‌های نوجوان، برگزاری مسابقات قرآن در سطح استانی و کشوری، گزینش استعدادهای درخشان و نخبه از میان قرآن‌آموزان و معرفی ایشان به عنوان چهره‌های جهانی در تلاوت و اعزام به محافل داخل و خارج از کشور جهت انجام برنامه‌های تبلیغی اشاره کرد.

یادآور می‌شود، در طرح ملی تلاوت آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته  چون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور در بخش پسران 8 تا 15 سال برای دختران 10 تا 15 سال براساس تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha