طرح ملی تلاوت قرآن به «گلستان» رسید
کد خبر: 4075618
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

طرح ملی تلاوت قرآن به «گلستان» رسید

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از پیوستن استان گلستان به طرح ملی تلاوت قرآن «شباب‌الرضا(ع)» خبر داد.

شباب‌الرضا(ع)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم، امروز، 12 مردادماه در آیین پیوستن گلستان به طرح ملی تلاوت در گرگان، افزود: با پیوستن این استان به طرح ملی تلاوت، فرصت طلایی دیگری در اختیار نوجوانان و جوانان این خطه در پرداختن به علوم قرآنی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: کشف استعدادهای نهفته در زمینه قرآنی بین نوجوانان و جوانان مناطق مرزی از جمله استان گلستان، رویکرد اصلی طرح ملی تلاوت قرآن کریم است. چرا که بین دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در شهرهای مرزی استان گلستان، ظرفیت‌های نهفته‌ای در زمینه علوم قرآنی وجود دارد که باید شناسایی و کشف شود.

مقدم‌کیا با اشاره به اینکه این استعداد‌ها و ظرفیت‌ها می‌تواند در زمینه تلاوت‌های قرآنی شکوفا شود، بیان کرد: طرح ملی تلاوت به دنبال شناسایی و هدایت این استعداد‌ها است. چنانکه در طول 10 دوره گذشته استعداد‌های نهفته‌ای در بین نوجوانان و جوانان شناسایی شده و اکنون هریک از آنان با سبک‌های مختلف مربیان ارزنده‌ای در کشور شدند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) به دو صورت حضوری و مجازی ویژه نوجوانان پسر ۱۰ تا ۱۵ سال و دختران ۸ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترتنی melitelavat.ir اقدام کنند.

همچنین در این طرح، آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت نام، تا پایان شهریورماه 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره شرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha