تلاش برای اجرای مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در سراسر کشور
کد خبر: 4096185
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
در جلسه هیئت مدیره اتحادیه اصفهان با حضور انجم‌شعاع مطرح شد؛

تلاش برای اجرای مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در سراسر کشور

نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی، با حضور محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت برگزار شد.

جلسه با مدیرعامل اتحادیه کشوریبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اینترنتی اتقان، حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان، از برگزاری نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی، با حضور محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خبر داد و گفت:  مباحث جلسه بیشتر حول برنامه‌های اتحادیه کشوری بود و گزارشی از سفرهای استانی و دستاوردهای این سفرها توسط آقای انجم شعاع ارائه شد.

وی افزود: در ادامه اعضای هیئت مدیره اتحادیه استان اصفهان، گزارشی از برنامه‌های این استان، همچنین گزارشی از مجمع عمومی برگزار شده در تاریخ 28 مهرماه و نیز برنامه‌های جاری استان ارائه کردند.

جان‌نثاری با اشاره به طرح مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده دراین نشست، موضوع مدارس حفظ تخصصی قرآن بود که در اصفهان به نام مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل معروف است. امسال حدود 20 مدرسه حفظ قرآن همراه با تحصیل در سطح استان اصفهان برگزار شده که نسبت به سال گذشته، با 100 درصد رشد همراه بوده و این رشد قابل توجه نشان می دهد که هم مردم و هم حافظان قرآن و مسئولان جهت ورود به چنین مقوله‌ای آمادگی دارند.

مدیرعامل اتحادیه استان اصفهان بیان کرد: از آنجایی که این نوع مدارس می‌توانند جایگزین خوبی برای مدارس آموزش و پرورش باشند و همان اهداف آموزش و پرورش را به علاوه اهداف قرآنی دنبال کنند، مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته و همین امر دلیل رشد استقبال از این دوره‌هاست.

وی با اشاره به استقبال مدیرعامل اتحادیه کشوری از دوره‌های تخصصی حفظ قرآن، گفت: مقرر شد آقای انجم شعاع ضمن پیگیری و تمهید مقدمات اجرای این موضوع از سایر استان‌ها با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امکان بهره‌مندی علاقه‌مندان سراسر کشور از این امر را فراهم نمایند.

جان‌نثاری تصریح کرد: موضوع دیگری که در این نشست بدان اشاره شد، بحث نشریات و امکان دسترسی مؤسسات قرآنی به مجوز‌های رسانه‌ای جهت فعالیت مؤسسات در حوزه نشر و به خصوص فیلم‌سازی بود که مقرر شد، آقای انجم شعاع، نحوه احراز شرایط دسترسی به چنین مجوز‌هایی را از مراجع مربوطه پیگیری کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha