بررسی علل کُندی اجرای اسناد راهبردی قرآنی در شورای توسعه
کد خبر: 4100942
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

بررسی علل کُندی اجرای اسناد راهبردی قرآنی در شورای توسعه

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز اول آذرماه برگزار می‌شود و طی آن علل و عوامل کُندی پیگیری اجرای اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی و مشکلات دبیرخانه کمیسیون‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی علل کُندی اجرای اسناد راهبری قرآنی در شورای توسعه

به گزارش ایکنا، پنجاه و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه‌شنبه اول آذرماه با حضور اعضای حقوقی و حقیقی در دبیرخانه این شورا برگزار می‌شود.

بر همین اساس در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت اجرایی‌سازی مصوبات جلسات اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان پیش از دستور ارائه می‌شود.

در ادامه سه دستور اصلی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در این بخش ابتدا عضویت چهار نفر صاحب‌نظر امور قرآنی به رأی‌ گذاشته خواهد شد. برای انتخاب این چهار نفر، هشت صاحب‌نظر امور از سوی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به شورا معرفی شده است.

این هشت نفر شامل پیمان سلیمی و رحیم قربانی در حوزه تبلیغ و ترویج، جواد سعیدی و حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در حوزه آموزش عمومی، میثم طاهرآبادی و لاله افتخاری در حوزه پژوهش و آموزش عالی و سیدعلی سرابی و حسن محمدی در حوزه مدیریت امور قرآنی به عنوان هشت نماینده پیشنهادی مؤسسات قرآنی به شورای توسعه معرفی شده‌اند.

بررسی علل و عوامل کُندی پیگیری اجرای اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی و مشکلات دبیرخانه کمیسیون‌ها در تشکیل جلسات و پیگیری امور کمیسیون‌ها یکی دیگر از دستورهای این جلسه است و در پایان نیز گزارش برنامه‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از سوی مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه خواهد شد.

یادآور می‌شود جلسه گذشته شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اولین جلسه آن در سال جدید بود 25 اردیبهشت‌ماه برگزار و یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در آن، نحوه تحقق جدیدترین مطالبه قرآنی مقام معظم رهبری که ماه رمضان امسال ارائه شد، بود.

انتهای پیام
captcha