تأیید انتصاب حسن مسلمی نائینی به ریاست جهاددانشگاهی
کد خبر: 4096287
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

تأیید انتصاب حسن مسلمی نائینی به ریاست جهاددانشگاهی

اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز با بررسی سوابق و صلاحیت‌های حسن مسلمی نائینی، نظر هیئت امنای جهاددانشگاهی مبنی بر معرفی وی برای تصدی ریاست این مجموعه علمی را تأیید کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز، 10 آبان‌ماه، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ را تبریک و تسلیت گفته و این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بررسی سوابق و صلاحیت‌های دکتر حسن مسلمی نائینی، نظر هیئت امنای جهاددانشگاهی مبنی بر معرفی وی برای تصدی ریاست این مجموعه علمی را تأیید کردند.

دستور بعدی جلسه امروز، شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی بررسی اقداماتی بود که موجب تأمین الزامات ارتقای نظام آموزش عالی و پژوهشی کشور می‌شود. بر این اساس ابتدا گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شد.

بر مبنای این گزارش، نظام آموزش عالی در حال حاضر از ۸۷ هزار عضو هیئت علمی و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو و ۱۴ دانشگاه بزرگ و برتر برخوردار است.

اعضا در راستای تقویت سرمایه انسانی، زیرساخت‌های فنی و تأمین مالی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و همکاری‌های علمی و بین‌المللی در نظام آموزش عالی به بررسی ۱۰ سیاست پیشنهادی پرداختند که ادامه بررسی و تصویب این سیاست‌ها به جلسه بعدی شورا موکول شد.

همچنین اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز مبانی، اصول و الزامات پیاده‌سازی برنامه جامع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و نیز اساسنامه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

یادآور می‌شود، پیش از این روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، این مسئولیت را برعهده داشت که با حکم ریاست جمهوری به سرپرستی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منصوب شد.

انتهای پیام
captcha