بارگاه حسینی بشریت از هر دین و مذهبی را جذب می‌کند
کد خبر: 4096783
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
کشیش ایتالیایی:

بارگاه حسینی بشریت از هر دین و مذهبی را جذب می‌کند

در دیدار هیئتی از شهر «مار فرنسیس» ایتالیا با نماینده آیت‌الله سیستانی و تولیت آستان حسینی، نماینده هیئت ایتالیایی، بارگاه حسینی (ع) را عامل جذب پیروان همه فرقه‌ها و ادیان جهان دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسأله، شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی در دیدار با یک هیئت دینی از ایتالیا به تشریح دغدغه‌های حرم مطهر و مرجعیت دینی پرداخت.

کربلایی گفت: آستان مقدس حسینی و مرجع عالیقدر به مسائل مهم اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد.

وی ادامه داد: آستان مقدس حسینی در حال مستندسازی جنایاتی است که سازمان تروریستی داعش در تخریب معابد و کلیساها، آدم‌ربایی، قتل و غارت به ویژه در استان نینوا مرتکب شد. آستان حسینی همچنین با ساختن دانشگاه در همه رشته‌ها به جنبه آموزشی توجه دارد و علاوه بر این با ساخت مدارس و توجه به جنبه‌های بهداشتی، بیمارستان‌های زیادی در تمام استان‌های عراق ساخته است تا از مشکلات شهروندان در داخل کشور کاسته شود.

عبدالمهدی کربلایی در ادامه سخنان خود درباره توصیه‌های مرجع عالیقدر عراق، آیت‌الله سیستانی گفت: آنچه ما از اسلام و مرجع عالی خود آموخته‌ایم این است که با سایر ادیان با احترام و صلح همزیستی می‌کنیم و هر یک از طرفین به دور از خشونت و افراط‌گرایی و بنا به توصیه حضرت سیدالشهدا(ع) به اصول طرف مقابل احترام می‌گذارند.

وی افزود: دوری از هر چیزی که موجب خشونت رسانه‌ای و فکری می‌شود، ضروری است.  ما باید به ویژه در مواقع سختی از یکدیگر حمایت کنیم. بنابراین در روزهای خشونت داعش، آوارگان همه فرقه‌ها را پذیرفتیم و در عین حال مسکن، غذا و امنیت را برای آنها تأمین کردیم.

نماینده مرجع عالی دینی عراق بیان کرد: آیت‌الله سیستانی تأکید می‌کند که همگان از جمله مقامات دولتی به حقوق بشر احترام بگذارند و با شهروندان همه ادیان و مذاهب بدون تبعیض به عنوان شهروند عراقی رفتار شود؛ لذا ایشان پذیرای هیئت‌هایی از همه فرقه‌ها و مذاهب بودند و پیوسته به توجه به عدالت همراه با رعایت اصول همزیستی مسالمت آمیز و نفی هر امری که موجب تحریک دیگران شود، توصیه می‌کنند.

وی یادآور شد: ما به عنوان نماینده آستان حسینی و مرجع دینی در سال‌های جنگ داخلی که شاهد بودیم، انواع کمک‌ها را انجام دادیم. محموله‌های زیادی از مواد غذایی و دارو و همه ملزومات را به مناطقی که شاهد خشونت بودند مانند الانبار، موصل، صلاح‌الدین و غیره فرستادیم.

«پدر جلال یاوکو»، نماینده هیئت ایتالیایی نیز به نوبه خود گفت: این دیدار بیانگر مشارکت و همزیستی با همه ملت‌ها، مذاهب و ادیان است و بیانگر آرزوی ما برای ساختن پل‌های صلح و عشق است. اماکن مقدس در کربلا بشریت را از همه فرقه‌ها و مذاهب گرد هم می‌آورد و فقط به مسلمانان محدود نمی‌شود.

وی افزود: عراق امروز وارد مرحله مهمی می‌شود که مرحله پذیرش هیئت‌های مختلف از همه فرقه‌ها و کشورهای جهان اعم از گردشگران و زائران عتبات عالیات است و این کشور همچنان به عنوان ایستگاهی برای جذب بشریت از سراسر جهان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha