2 خیابان به نام یک شهید نام‌گذاری شد
کد خبر: 4097505
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
با رأی اعضای شورای تهران:

2 خیابان به نام یک شهید نام‌گذاری شد

در جریان بزرگداشت مقام والای شهدای امنیت کشور، اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام معبری بنام شهید علی وردی موافقت کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، در جریان برگزاری یکصدوسومین جلسه شورای شهر تهران دو فوریت تغییر نام دو خیابان به نام شهید آرمان علی وردی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده بود در دستور کار قرار گرفت.

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در توضیح طرح دوفوریتی نامگذاری خیابانی به نام شهید «آرمان علی‌وردی» بیان کرد: طی روزهای  گذشته تعداد زیادی از شهروندان از طریق تماس‌های تلفنی و مراجعه حضوری به شورای شهر این درخواست را مطرح کردند که معبری به نام شهید «آرمان علی وردی» نامگذاری شود.

وی ادامه داد: بر اساس اهمیت موضوع و درخواست شهروندان کمیسیون نامگذاری جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار و تمام پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر تهران را با حضور شهردار منطقه 5 تهران مورد بررسی قرار داد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد تا خیابان نیلوفر جنوبی و قدس که نزدیک به محل سکونت این شهید بزرگوار در منطقه 5 است به نام ایشان پیشنهاد شود و با نظر اعضای شورا به تصویب برسد. در بررسی این دستور اعضای شورای شهر تهران با ۲۰  رأی موافق خیابان‌های نیلوفر جنوبی و قدس در تقاطع شهران جنوبی در منطقه 5 تهران و در نزدیکی محل زندگی شهید آرمان علی‌وردی را به نام این شهید نامگذاری کردند.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران اظهار کرد:  لیستی از شهدای امنیت (فراجا- سپاه و بسیج) در تهران از بنیاد شهید اخذ شد تا نامگذاری معبری بنام شهدای امنیت و هم معابری در پایتخت بنام هریک از این شهدا صورت گیرد که این اقدام در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است تا اسامی شهدا به یادگار و جاودان بماند.

مهدی پیرهادی، عضو دیگر شورای شهر نیز در تذکری در این رابطه خطاب به سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد: درخواست می‌شود تا این سازمان نیز در اسرع وقت اقداماتی در جهت آماده سازی تصویر و تابلوی شهدای گرانقدر امنیت اقدامات لازم را صورت دهد تا تمثال این شهدا در سطح شهر دیده شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این قبیل اقدامات فرهنگی ضمن تشکر از دستگاه‌های مسئول گفت: ما یک ملت واحد هستیم و شهید آرمان‌ها، فدای آرمان‌های مردم شدند از سوی دیگر شهدای امنیت از این جهت مظلم واقع شدند که در نزدیکترین موقعیت به محل سکونتشان به فیض شهادت نائل آمدند اما آن چیزی که مهم است عزت و سربلندی مردم ایران است و راه شهادت برای همه ما و برای سرفرازی ایران ادامه خواهد داشت.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۲۰ رأی موافق خیابان‌های نیلوفر جنوبی و قدس در تقاطع شهران جنوبی در منطقه 5 تهران و در نزدیکی محل زندگی شهید آرمان علی‌وردی را به نام این شهید نامگذاری کردند.

انتهای پیام
captcha