نسخه جدید نرم‌افزار قرآن نور با قابلیت‌های جدید عرضه شد
کد خبر: 4097528
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

نسخه جدید نرم‌افزار قرآن نور با قابلیت‌های جدید عرضه شد

نسخه جدید برنامه اندرویدی پایگاه اینترنتی جامع قرآنی در قالب «نرم‌افزار قرآن نور»، با قابلیت‌های جدید عرضه شد.

به گزارش ایکنا، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی‌(نور)، نسخه ۲ نرم‌افزار قرآن نور ویژه‌برنامه اندرویدی پایگاه اینترنتی جامع قرآنی را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد.

ارائه نسخه مصحف تجویدی در کنار مصحف ۱۵ خطی، ارائه راهنمای نسخه تجویدی، افزودن امکان حرکت خودکار هنگام قرائت قرآن، قابلیت تنظیم پوسته‌های روز به انتخاب کاربر، ارائه نمایش چپ و راست صفحه مصحف برای تسهیل حفظ قرآن و افزودن راهنمای تصویری برنامه​ از جمله تغییراتی است که در نسخه ۲ این نرم‌افزار، علاوه بر قابلیت‌های نسخۀ قبل، در اختیار کاربر قرار گرفته است.

در این نسخه، صوت استاد علی البنا نیز در کنار قرائت‌های دیگر ارائه شده است. همچنین قرائت ابوبکر شاطری و محمدحسین سعیدیان نیز از نظر کیفیت مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

در این نسخه علاوه بر متن قرآن کریم، ترجمه‌های قرآن، منابع تفسیری، احادیث تفسیری، فهرست موضوعی، اعلام و اسما، آیات مرتبط و اعراب قرآن ارائه‌ شده است. همچنین قابلیت‌های دیگری از قبیل جستجوی محتوا، صوت قرآن و بسیاری از موارد پرکاربرد دیگر برای کاربران فراهم شده است.

از قابلیت‌های این نرم‌افزار، صفحه نمایش مصحف پیشرفته است. در قسمت نمایش مصحف، متن قرآن با کاربری آسان و سریع در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند مطابق با سلیقه خود فونت و رنگ متن قرآن، رنگ ترجمه‌ها و مترجم را تغییر دهد.

علاوه بر صفحه نخست نرم‌افزار که قابلیت جستجوی سوره، آیه، ترجمه و تفسیر در آن وجود دارد، در بخش‌های فهرست موضوعی و اعلام قرآن نیز امکان جستجوی محتوا وجود دارد.

سایر امکانات این نرم‌افزار شامل جستجو‌های دقیق قرآنی، امکان یادداشت‌گذاری پیشرفته، امکان دانلود و پخش صوت قاریان مختلف با سرعت بالا و رایگان، امکان دانلود و نمایش کتب روایی تفسیری مختلف به صورت رایگان است.

دانلود رایگان نرم‌افزار اندرویدی جامع قرآنی

انتهای پیام
captcha