تاریخ شفاهی «یزد، حسینیه ایران» تدوین می‌شود
کد خبر: 4097808
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تاریخ شفاهی «یزد، حسینیه ایران» تدوین می‌شود

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به تدوین تاریخ شفاهی «یزد حسینیه ایران» از مستندسازی خاطرات پیشکسوتان، مدیران و سرپرستان هیئات مذهبی استان خبر داد.

سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، امروز، 16 آبان ماه در همایش مؤسسه گسترش فرهنگ حسینی با تشریح ورودی‌های پژوهشی و محتوایی آرشیو ملی استان در سه حوزه تاریخ شفاهی، اسناد و بایگانی‌های ادارات و اسناد اهدایی، به تبیین اهمیت و جایگاه مدیران و سرپرستان هیئات مذهبی در  موضوع فرهنگسازی فعالیت‌های این سازمان به عنوان افراد شاخص و مورد وثوق در محلات پرداخت.

زارع افزود: بدون شک برقراری ارتباط مؤثر این عزیزان با مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ظرفیت عظیمی در راستای اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و اعتمادسازی در بین مردم را فراهم آورده و زمینه‌ساز  اهدای میلیون‌ها برگ از اسناد موجود در بین خانواده‌های اصیل یزدی به این سازمان خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که از فعالیت‌های دیگر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ثبت خاطرات و انتقال تجربیات بین نسلی از طریق مصاحبه تخصصی در واحد آرشیو شفاهی این سازمان است لذا تدوین پروژه تاریخ شفاهی یزد، حسینیه ایران و مستندسازی خاطرات پیشکسوتان، مدیران و سرپرستان هیئات مذهبی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون با بیش از 10 نفر مصاحبه شده است که در آینده نزدیک به صورت کتاب در اختیار علاقمندان و محققان قرار خواهد گرفت.

زارع گفت: یزد جهانی با قدمتی بیش از 6 هزار سال شایسته آرشیو ملی غنی و مرکز اسناد و کتابخانه ملی در طراز واقعی خود است که امیدواریم با همت مسئولان ارشد استان در دولت سیزدهم  این سازمان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

انتهای پیام
captcha