24 مورد یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی در 5 روز گذشته
کد خبر: 4097846
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

24 مورد یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی در 5 روز گذشته

وزیر اوقاف فلسطین در گزارشی جزئیات یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجدالاقصي و مسجد ابراهیمی را روشن کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الیوم السابع، حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، در سخنانی به بیان جزئیاتی از یورش‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری طی یک ماه گذشته پرداخت.

وی گفت: اشغالگران و شهرک‌نشینان 24 بار به مسجدالاقصی یورش برده و 73 مرتبه از پخش اذان در مسجد ابراهیمی ممانعت به عمل آمده و این مسجد به مدت پنج روز تعطیل شد.

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین افزود: شهرک‌نشینان در نزدیکی مسجد القیطون واقع در شهر قدیم الخلیل، نسخه‌هایی از قرآن کریم را سوزانده و در سطل زباله انداختند.

البکری خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از شهرک‌نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر در آستانه مراسم روز آمرزش به مسجدالاقصی یورش آورده و در جلوی درها و میادین آن به ویژه در منطقه شرقی به انجام آیین‌های تلمودی پرداختند و بسیاری از آن‌ها به اصطلاح «سجده‌های حماسی» در دروازه‌های مسجدالاقصی به جا آوردند.

وی افزود: رژیم اشغالگر تمام خیابان‌های قدس به ویژه شهر قدیم و اطراف مسجدالاقصی را بسته، زندگی را برای شهروندان سخت کرد و به شهرک‌نشینان اجازه داد در روز موسوم به «یوم کیپور» در بازارهای شهر قدس آزادانه رفت و آمد کنند.

وزیر اوقاف فلسطین با اشاره به اینکه اشغالگران صهیونیست، نمازگزاران را هنگام حرکت به سمت مسجدالاقصی هدف حمله قرار داده و هواپیماهای خود را بر فراز مسجد به پرواز درآوردند، تأکید کرد که قبرستان‌ها از جمله قبرستان اسلامي در الخليل نیزاز حملات اشغالگران در امان نمانده و گروه‌های شهرک‌نشین تحت حفاظت شدید به مسجد ابراهیمی حمله کردند.

انتهای پیام
captcha