محکومیت تجاوز به مساجد از سوی مفتی فلسطین
کد خبر: 4101496
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

محکومیت تجاوز به مساجد از سوی مفتی فلسطین

شیخ محمدحسین، مفتی اعظم قدس و سرزمین‌های فلسطین تشدید حملات اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به مساجد و اماکن مذهبی فلسطینیان را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، شیخ محمدحسین، مفتی اعظم قدس و سرزمین‌های فلسطین و خطیب مسجدالاقصی، تشدید حملات اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست را به اماکن مذهبی را محکوم کرد. مسجد ابراهیمی در الخلیل و مسجدالاقصی در قدس شریف در روزهای اخیر شاهد یورش‌های پی‌درپی شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت کامل نظامیان اشغالگر بوده است.

مفتی فلسطین همچنین با انتشار بیانیه‌ای یورش شبه‌نظامیان شهرک‌نشین صهیونیست به مساجد «باب الزاویه» و «الصدیق» در الخلیل و شکستن شیشه‌های این مساجد را که با حمایت کامل نظامیان صهیونیست صورت گرفته است، محکوم و تأکید کرد: این حملات مغایر با قوانین الهی و موازین بین‌المللی است که آزادی عبادت و احترام به اماکن مذهبی در آن تضمین شده است.

شیخ محمد حسین افزود: مقامات اشغالگر از طریق این حملات قصد دارند شهروندان فلسطینی را از انجام مناسک دینی خود در مساجد خود بازدارند.

شیخ محمد حسین ، مفتی قدس و سرزمین‌های فلسطینی

وی با هشدار نسبت به پیامدهای این اقدام، تأکید کرد: این اقدامات می‌تواند کل منطقه را وارد یک جنگ مذهبی کند که نه تنها به فلسطین بلکه به کل جهان آسیب خواهد رساند.

مفتی اعظم فلسطین تصریح کرد: این حملات در سایه سکوت شرم‌آور نهادهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. وی از با هشدار نسبت به تشدید خطرناک تنش‌ها از این نهادها خواست تا دیر نشده، برای توقف این تجاوزها اقدام کند.

پیروزی احزاب صهیونیست افراطی در انتخابات اخیر کنست، نگرانی‌ها را از بالا گرفتن درگیری‌ها و شعله‌ور شدن یک جنگ مذهبی در سرزمین‌های فلسطینی افزایش داده است؛ امری که حتی برخی از مقامات سابق رژیم صهیونیستی نیز درباره پیامدهای خطرناک آن هشدار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha