حمایت دختر اردوغان از اصلاح قانون حجاب
کد خبر: 4098155
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

حمایت دختر اردوغان از اصلاح قانون حجاب

دختر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه حمایت خود را از اصلاح قانون حجاب در این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روسیا الیوم، سمیه اردوغان، دختر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، حمایت خود را از اصلاح قانون در مورد آزادی حجاب که پدرش قصد دارد آن را در پاسخ به لایحه مشابهی از سوی حزب معارض جمهوری‌خواه خلق مخالف ارائه کند، اعلام کرد.

سمیه اردوغان، رئیس هیئت امنای بنیاد زنان و دموکراسی در گفت‌وگو با روزنامه «صباح» گفت: تبعیض علیه حجاب در بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

دختر اردوغان که در زمان نخست‌وزیری پدرش مشاور او بود، اظهار کرد که هر روز یک درخواست شغلی جدید در بخش خصوصی به دلیل حجاب رد می‌شود. بنابراین ضمانت قانون اساسی به نفع کسانی خواهد بود که حجاب دارند.

سمیه اردوغان در این رابطه گفت: امیدوارم حجاب آنطور که باید به یک وضعیت عادی تبدیل شود و حتی موضوع بحث هم نباشد و نیازی هم به اصلاح قانون اساسی نباشد.

دختر رئیس جمهور ترکیه با اشاره به احساس خرسندی خود از لغو ممنوعیت حجاب از سوی دولت به رهبری حزب عدالت و توسعه تأکید کرد این ممنوعیت در نهادهای دولتی وجود ندارد.

وی افزود: به رغم همه این موارد، این تبعیض در بخش خصوصی ادامه دارد و ما می‌دانیم که ذهنیت مخالفت با حجاب هنوز در ترکیه وجود دارد.

سمیه اردوغان در عین حال ابتکار عمل آزادی حجاب را که توسط کمال کلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق انجام شد، غیر صادقانه توصیف کرد.

کمال کلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، اعلام کرده بود که حزبش پیشنهادی پارلمانی برای لغو ممنوعیت حجاب در بخش‌های دولتی ارائه خواهد کرد و از همه احزاب، از جمله حزب حاکم عدالت و توسعه درخواست خواهد کرد که از پیشنهاد او حمایت کنند.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی برای گنجاندن حق حجاب در قانون اساسی این کشور خبر داد.

انتهای پیام
captcha