دفاع تمام قد شخصیت‌های مصری از حجاب دانش‌آموزان یک مدرسه
کد خبر: 4098947
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

دفاع تمام قد شخصیت‌های مصری از حجاب دانش‌آموزان یک مدرسه

شخصیت‌های مصری در واکنش به برخی هجمه‌ها علیه پوشش چادر دانش‌آموزان یک مدرسه مقطع متوسطه در این کشور، این پوشش را خارق‌العاده و بسیار عالی توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفتح، به دنبال هجمه شدید برخی رسانه‌های سکولار در مصر به پوشش حجاب برتر چادر همه دختران یک مدرسه متوسطه این کشور، شخصیت‌های دینی و اجتماعی در این کشور به دفاع تمام قد از نوع حجاب این دانش‌آموزان پرداختند.

هفته گذشته شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها در مصر ویدئوهایی را به نمایش گذاشتند که در آن همه دانش‌آموزان دختر مدرسه نشا در شهر نبروه در استان الدقهلیه مصر را با حجاب کامل چادر نشان می‌داد و به دنبال آن برخی چنین پوششی را برای فرم مدرسه دانش‌آموزان در مصر نامتعارف خواندند.

در پاسخ به جنجال به وجود آمده شیخ عادل نصر، سخنگوی حزب الدعوه مصر گفت: حجاب برای زن مسلمان یک فریضه شرعی است که در سوره‌های نور و احزاب قرآن کریم و همچنین در احادیث نبوی بر آن تأکید شده است.

نصر با بیان اینکه حجاب شرعی عفاف و پاکدامنی را برای زنان به ارمغان می‌آورد، گفت: از زمان رسول خدا(ص) که آیات حجاب نازل شده مسلمانان به این فریضه عمل کردند و زن مسلمان در طی قرن‌ها حجاب داشته و به آن مفتخر بوده است، زیرا با این کار از فرمان پروردگار خود پیروی کرده است؛ اما در چند قرن اخیر که کشورهای اسلامی به اشغال درآمده  تلاش شده است که امت اسلامی را از هویت و دین خود جدا کنند.

اشغالگری غرب و تهاجم فرهنگی

او با بیان اینکه از جمله مسائلی که در معرض تعرض شدید قرار گرفته، زن مسلمان و حجاب زن مسلمان بوده است، گفت: ایادی اشغالگران و کسانی که جیره‌خوار غربی‌ها بودند زنان را به برداشتن حجاب، بی‌حجابی و تقلید از زنان غرب دعوت کردند و مدعی بودند که حجاب عقب‌ماندگی است و این از یک سو ناشی از جهل و نادانی در کشورهای اسلامی در نتیجه کم‌کاری امت اسلامی و از سوی دیگر ناشی از اشغالگری غربی‌ها در کشورهای اسلامی  است.

وی افزود: دعوت این افراد به بی‌حجابی در ابتدا با استقبال زیادی مواجه شد، اما به لطف خداوند تبارک و تعالی زیاد طول نکشید. علما و وعاظ به مقابله با این نقشه برخاستند و برای زن مسلمان روشن کردند که طبق شرع چه باید بکند. پس به لطف خدا زنان مسلمان در اکثر کشورهای اسلامی به ویژه مصر به حق اجابت کردند و از آنچه خداوند متعال در مورد حجاب به آنان امر فرموده بود اطاعت کردند و حجاب دوباره با قوت ظاهر شد و به لطف خداوند متعال در بین مسلمانان گسترش یافت.

سامح بسیونی، رئیس میته عالی حزب النور مصر نیز با ابراز تعجب از برخی هجمه‌ها علیه حجاب دانش‌آموزان در مدرسه متوسطه نشا پرسید: چرا برای این صحنه زیبا که دل هر مسلمانی را به واقع شاد می‌کند جار و جنجال راه افتاده است. آیا سکولاریسم آنقدر ظالمانه بر رسانه‌های جمعی تأثیرگذار شده است که به جای شادی و حمایت از حجاب دختران در مصر که پایگاه اسلام و الازهر است، آن را محکوم می‌کند.

وی خطاب به مهاجمان خطاب کرد و گفت: دست از جار و جنجال و سخنان تحریک‌آمیز بردارید. این‌ها برای به وحشت انداختن جامعه و اولیا در تربیت اسلامی فرزندان مطابق با شرایط حجاب شرعی است که مورد توافق ائمه اسلام است و در آن جای بحث نیست.

این در حالی است که مدیر مدرسه نشا هم با دفاع از نوع پوشش دانش‌آموزان خود تصریح کرد که خانواده‌های این دانش‌آموزان به دلیل واقع شدن یک مدرسه پسرانه در همجواری مدرسه دخترانه با پوشش چادر فرزندان خود موافق بودند، در عین حال هیچ دانش‌آموزی وادار به این نوع پوشش نشده و خودشان با میل و علاقه این پوشش را انتخاب کردند.

او با بیان اینکه در این مدرسه هیچ دانش‌آموز مسیحی نیست، گفت: مدرسه از اداره آموزش و پروش به دلیل اینکه از جمله مدارس نمونه است جوایز متعدد دریافت کرده و دانش‌آموزان در داخل مدرسه همه فعالیت‌های خود را بی‌هیچ مانعی انجام می‌دهند.

احمد حمدی، عضو حزب النور در پارلمان مصر نیز با ابراز تعجب از دوگانه برخورد کردن برخی در کشورش گفت: چطور برخی به هر آنچه اسلامی است، می‌تازند در حالی که نسبت به کنسرت‌های پر سر و صدا مانند آنهایی که در قاهره و اسکندریه برگزار می‌شود و کنسرت‌هایی که در جوار آرامستان‌ها برگزار می‌شود و حرمت مردگان را هم نگاه نمی‌دارد، بی‌اعتنا هستند.

حمدی با اشاره به اینکه حجاب چادر در بین دانش‌آموزان میزان آزار و اذیت نسبت به آنها را کاهش می‌دهد گفت: عده‌ای منتظر فرصت‌هایی برای خصومت و حمله به حجاب و شعائر اسلامی هستند که برخاسته از نفرت و کینه‌توزی آنها نسبت به کل اسلام است.

جلوه شگفت‌انگیز پوشش چادر در مدارس

شیخ عبدالحمید الاطرش، رئیس سابق کمیته فتوای الازهر حضور دانش‌آموزان یک مدرسه متوسطه در مصر با پوشش چادر را یک جلوه اسلامی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده توصیف کرد و گفت: هر انسان متعصب نسبت به دین خود می‌بایست از این موضوع صیانت کند.

او معتقد است اگر زن حکمت حجاب را بیاموزد، هر دختری حجاب می‌کرد و توضیح می‌داد که وقتی اسلام حجاب را واجب کرد، آن را عفت زن و نگهبان او قرار داد.

شیخ الاطرش با ابراز تعجب نسبت به کسانی که مدعی هستند حجاب چادر وارد جامعه مصری شده است، گفت: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند خودشان نادان هستند. مصر یک کشور مسلمان است و روی دین خود تعصب دارد.

او با انتقاد از کسانی که به دانش‌آموزان محجبه مدرسه نشا تاخته بودند، گفت: این از بی‌خردی و بی‌ادبی است وگرنه اگر آنها ذره‌ای عقل داشتند می‌فهمیدند که زن محجبه محافظ خود و شرافت خود است.

احمد الشحات، پژوهشگر امور سیاسی و مسائل اندیشه مصر نیز حجاب چادر این دانش‌آموزان دختر را شایسته تکریم و نه حمله خواند و گفت: باید این دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مدرسه آنها به دلیل انتخاب این نوع حجاب تشویق شوند.

احمد رشوان، عضو کمیته عالی حزب النور، محمد سعد الازهری، مبلغ اسلامی و مدیر مرکز مطالعات الفتح، صلاح عبد المعبود، عضو کمیته عالی حزب النور، شریف طه، مبلغ اسلامی، علاء رمضان پزوهشگر امور سیاسی و فکری همگی هجمه‌ها علیه حجاب دانش آموزان مدرسه نشا در این کشور را محکوم کردند.

احمد رشوان، عضو کمیته عالی حزب النور، محمد سعد الازهری مبلغ اسلامی و مدیر مرکز مطالعات الفتح و صلاح عبد المعبود عضو کمیته عالی حزب النور و شریف طه مبلغ اسلامی علاء رمضان؛ پژوهشگر امور سیاسی و فکری همگی هجمه‌ها علیه حجاب دانش‌آموزان مدرسه نشا در این کشور را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha