نقش مشاوره‌ای والدین باید پررنگ‌تر شود
کد خبر: 4098183
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
رئیس دانشگاه تبریز:

نقش مشاوره‌ای والدین باید پررنگ‌تر شود

رئیس دانشگاه تبریز گفت: پدر و مادر بهترین و صادق‌ترین مشاور برای فرزندان هستند اما امروزه پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی که انبوهی از اطلاعات مبهم و بدون منبع مطمئن و نامشخص را ارائه می‌دهند، فرصت بهره‌گیری از مشاوره‌ والدین را کاهش داده و جوانان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، 17 آبان‌ماه، در آیین تجلیل از فعالان حوزه‌ مشاوره و سلامت روان دانشگاه تبریز، ضمن تقدیر از زحمات مشاوران در راهنمایی دانشجویان، اظهار کرد: همه‌ ما در هر کار و رشته‌ای که هستیم، به مشاوره و راهنمایی نیاز داریم و بسیاری از گرفتاری‌های امروز، در اثر کمرنگ بودن نقش مشاوران مطمئن و دلسوز به‌وجود آمده‌ است.

وی ادامه داد: پدر و مادر بهترین و صادق‌ترین مشاور برای فرزندان هستند اما امروزه پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی که انبوهی از اطلاعات مبهم و بدون منبع مطمئن و نامشخص را ارائه می‌دهند، فرصت بهره‌گیری از مشاوره‌ی والدین را کاهش داده و جوانان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت بالای اساتید دانشکده‌ علوم تربیتی، افزود: مشاوران کار بسیار ارزشمندی دارند چراکه بعضی از افراد با اعتماد به مشاوران، موضوعاتی را که حتی نمی‌توانند با والدین خود در میان بگذرانند، با مشاوران مطرح می‌کنند، بنابراین راهنمایی مشاور موجب تغییر سرنوشت فرد و حتی خانواده‌ او شده و امید و آرامش را به زندگی افراد برمی‌گرداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط کنونی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در مورد مشاوره و راهبری در بین دانشجویان، خلأ بسیار بزرگی به‌وجود آمده است، انتظار ما از مشاورین مرکز مشاوره‌ دانشگاه و اساتید دانشکده‌ علوم تربیتی این است که با ارائه‌ مشاوره به دانشجویان، ما را در پیشبرد اهداف دانشگاه‌ یاری کنند.

نصراله‌زاده در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه نیز گفت: برخی از مطالبات دانشجویان در وقایع اخیر به‌حق و قابل پیگیری است. اما متأسفانه در هیچ برهه‌ زمانی سطح مطالبات دانشجویی تا این اندازه تنزل پیدا نکرده بود.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای با آشوب، فحاشی و تهمت زدن به دیگران پیشرفت نخواهد کرد، بیان کرد: پیشرفت به‌وسیله‌ منطق، گفتمان، استقامت، کار و تلاش و البته توکل به خدا دست یافتنی است.

رئیس دانشگاه تبریز با ذکر این نکته که دانشجویان امانتی از طرف والدین در دانشگاه هستند، افزود: چرا باید اجازه دهیم عده‌ای با هدایت از بیرون، تحصیل و امنیت ۲۱ هزار دانشجو را دچار اخلال کنند؟ تفاوت بین دانشجوی معترض و آشوب‌گر را به‌خوبی می‌دانیم و با عاملین این حوادث برخوردی جدی خواهیم کرد چرا که در راه انقلاب هزینه‌های بسیاری داده‌ایم.

وی در پایان گفت: سال‌ها در این دانشگاه مشغول خدمت هستیم و رابطه‌ خوبی با دانشجویان داریم. دانشگاه محل گفتمان و مرکز فرهیختگان است؛ فحاشی و درگیری جایی در دانشگاه ندارد. پیگیر مطالبات و مشکلات دانشجویان، اساتید و کارکنان هستیم. مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی، پرسش و سؤال حق دانشجو است و وظیفه‌ ما پاسخگویی است و شایسته است که دانشجویان نیز با روش‌های صحیح و مسالمت‌آمیز مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام
captcha