درخواست ممنوعیت ذبح شرعی در مجارستان
کد خبر: 4098214
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

درخواست ممنوعیت ذبح شرعی در مجارستان

نماینده یکی از احزاب راست افراطی مجارستان با اشاره به رویه حقوقی در اروپا و حقوق حیوانات، خواستار ممنوعیت ذبح شرعی در این کشور شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Hungary Today، ایستوان سابادی(István Szabadi) از حزب ملی‌گرای «میهن ما»(Mi Hazánk) در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد که حیوانات قبل از ذبح حلال یا کوشر (یا کاشر به غذایی گفته می‌شود که در آیین یهودی و بر پایه قوانین کشروت، پاک و مشابه اصطلاح اسلامی حلال به‌شمار می‌آید) بیهوش نمی‌شوند، که این باعث رنج غیرضروری آنها می‌شود.

سابادی خاطرنشان کرد: طرح وی مطابق با قوانین و رویه اروپایی است، زیرا محدودیت‌های مشابهی در چندین کشور از جمله بلژیک، دانمارک، نروژ، سوئیس، سوئد و اسلوونی وجود دارد.

کارولی کسوت (Károly Csott)، رئیس کابینه حمایت از حقوق حیوانات این حزب، نیز تأکید کرد که حزب «میهن ما» از زمان تأسیس خود برای حفاظت از محیط زیست و حیوانات تلاش می‌کند و خشونت علیه حیوانات را محکوم و خواهان مجازات زندان برای کسانی است که مرتکب نقض این حقوق می‌شوند.

حزب «میهن ما» از جمله احزاب راست افراطی در مجارستان است که سیاست‌های سختگیرانه‌ای نسبت به مسلمانان و اقلیت‌های اجتماعی دارد.

بسیاری این اقدام را تلاش برای به حاشیه راندن اقلیت‌های مذهبی می‌دانند. در حالی که ادعا می‌شود آزادی مذهب یکی از حقوق اساسی در سراسر اروپا است اما این ادعا بدون اجازه برگزاری مناسک دینی برای گروه‌های مذهبی هیچ معنایی ندارد.

انتهای پیام
captcha