ابوظبی؛ میزبان مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در سال 2024
کد خبر: 4098239
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

ابوظبی؛ میزبان مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در سال 2024

وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی(ADDED) اعلام کرد که پایتخت امارات متحده عربی میزبان مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در سال 2024 خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از WAM، محمد علی الشرفه، وزیر وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی  و  حمید البار، رئیس بنیاد مجمع جهانی اقتصاد اسلامی(WIEF)، توافقنامه‌ای را برای میزبانی چهاردهمین مجمع WIEF در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی (ADNEC) از 15 تا 17 ژانویه 2024 (25 تا 27 دی ماه) امضا کردند.

الشرفه گفت: از میزبانی مجمع جهانی اقتصاد اسلامی خوشحالیم که همکاری بین‌المللی را تقویت و توسعه پایدار را ترویج می‌کند. میزبانی مجمع جهانی اقتصاد اسلامی نشان‌دهنده تلاش‌های ما برای تشویق گفت‌وگو بین ذی‌نفعان این حوزه برای توسعه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی مطابق با شریعت اسلامی و افزایش تجارت است.

حمید البار، رئیس بنیاد WIEF هم گفت: انتظار می‌رود که حدود 3000 شرکت‌کننده از بیش از 80 کشور جهان در مجمع سال 2024 در ابوظبی شرکت کنند. این افراد شامل سران دولت‌ها، مقامات ارشد، رهبران نظرات و تجارت، کارشناسان و دانشگاهیان می‌شوند.

این مجمع همچنین به عنوان یک پلت فرم جهانی برای کارشناسان جهت تبادل ایده‌ها و بینش در مورد توسعه یک آینده جامع و انعطاف‌پذیر و همچنین بهبود پایداری و پیش‌بینی تجارت جهانی عمل می‌کند.

مجمع جهانی اقتصاد اسلامی(WIEF) که در سال 2005 توسط بنیاد WIEF راه‌اندازی شد، پلت‌فرمی جهانی است که برای ترویج و بحث در مورد آخرین تحولات و روندهای اقتصادی و در عین حال تحریک اخلاق اسلامی صلح، انصاف و برابری ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha