آغاز آزمون قرائت قرآن ۴ هزار دانشجوی دانشگاه قم
کد خبر: 4098322
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

آغاز آزمون قرائت قرآن ۴ هزار دانشجوی دانشگاه قم

رئیس گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم با اشاره به اینکه در این دانشگاه دانشجویان کارشناسی، یک واحد قرائت قرآن را می‌گذرانند، گفت: آزمون نزدیک به چهار هزار نفر از شنبه، 21 آبان‌ماه با حضور استادان و دانشجویان آغاز می‌شود.

عباس سلطانیعباس سلطانی، رئیس گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های هفته قرآن و عترت در این دانشگاه گفت: طرح نگارش و تصویرگری آیات قرآن به مدت یک روز ویژه بانوان و آقایان دانشگاهی دانشگاه قم سه‌شنبه هفته آینده در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه تفسیر سوره حجرات از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی نیز ویژه دانشگاهیان این دانشگاه به صورت چهارگزینه‌ای و آنلاین برگزار می‌شود. برنامه دیگر مسابقه ایده‌‌های برتر قرآنی است که در سطح کارکنان، اساتید و دانشجویان استان قم برگزار خواهد شد.

سلطانی با اشاره به اینکه در این دانشگاه تمامی دانشجویان کارشناسی باید یک واحد قرائت قرآن را بگذرانند، بیان کرد: شروع این کار را در این هفته قرار داده‌ایم و آزمون نزدیک چهار هزار نفر از شنبه، 21 آبان‌ماه با حضور اساتید و تمامی دانشجویان کارشناسی آغاز می‌شود و احتمالاً دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برای محفل قرآنی جلوه‌های نور نیز که دوشنبه‌ها بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها درصدد دعوت از قاری بین‌المللی هستیم.

رئیس گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم با اشاره به طرح نهضت روان‌خوانی قرآن ویژه کارمندان گفت: این برنامه به دو صورت حضوری و آفلاین است و اساتید طبق برنامه زمان‌بندی به صورت حضوری نزد کارمندان می‌روند و این طرح تا زمانی که فرد به راحتی قرآن را بخواند یا تجوید را به طور کامل یاد بگیرد، ادامه دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha