جذب نخبگان قرآنی مایه برکت فراجا است
کد خبر: 4090521
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
در گفت‌وگو با قاری قرآن شاغل در فراجا بیان شد؛

جذب نخبگان قرآنی مایه برکت فراجا است

قاری قرآن فراجا با بیان اینکه یکی از بهترین تصمیمات فراجا که مایه برکت است، جذب نخبگان قرآنی در این فرماندهی است، گفت: افراد هر چه بیشتر با قرآن آشنا شوند به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

در طول تاریخ بشر، جرم، گناه، کجروی اجتماعی و عدم رعایت هنجار‌ها و ارزش‌ها در سطح جامعه، باعث بروز مشکلات متعددی شده و همیشه بشر در اندیشه صیانت از فرد و پیشگیری از وقوع جرم بوده است. در این میان کارکنان نیروی انتظامی، که مسئول برقراری نظم و امنیت عمومی هستند، در مواجهه با آلودگی‌های اجتماعی، مجرمان و انحرافات قرار دارند به‌همین علت، مسئولان و مدیران ارشد این مجموعه‌ها را بر آن داشته تا زندگی کارکنان و سربازان وظیفه خود را هر چه بیشتر با مبانی قرآنی که منشور زندگی سعادتمندانه انسانی است، آشنا کنند. مفاهیمی که گره خوردن با آن در تحقق پلیس تراز اسلامی اثرگذار خواهد بود.

خبرنگار ایکنا، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای راه امنیت کشور و به مناسبت هفته نیروی انتظامی به سراغ سعید یوسفی، یکی از مردان سبزپوش نیروی انتظامی، که ضمن تأمین نظم و امنیت جامعه برای ترویج فرهنگ قرآنی نیز تلاش دارد، رفته و با او گفت‌وگویی داشته است که متن آن را در ادامه می‌خوانید؛

ایکنا_ لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از چگونگی فعالیت‌های قرآنی و نهایتاً جذب در فراجا بگویید.

سعید یوسفی، متولد ۱۳۷۱ در شهر کرج هستم. از کودکی و با توجه به علاقه‌ای که به فعالیت‌های قرآنی داشتم این فعالیت‌ها را از مدرسه آغاز کردم و از سن ۱۱سالگی به مؤسسه قرآنی صاحب‌الزمان (عج) در کرج پیوستم. بعد از مدتی رو به قرائت قرآن آوردم و حدود ۱۰ سال از استاد محمد صدیق منشاوی تقلید کردم، سپس سبک شحات محمد انور و بعد از مدتی سبک مصطفی اسماعیل را تمرین کردم و امروز هم به صورت ترکیب این سبک‌ها تلاوت می‌کنم.

از ۱۵ سالگی شروع به حفظ قرآن کردم که البته به صورت منسجم نبود، اما خدا توفیق داد تا در سال ۱۳۹۸ حفظ قرآن را به اتمام رساندم و در همان سال مدرک تخصصی حفظ را از سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی اخذ کردم. در کنار فراگیری قرآن، تحصیلات آکادمیک خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی ادامه دادم. مدرک کاردانی را از دانشگاه خوارزمی و کارشناسی ارشد را از دانشگاه قم دریافت کردم.

در طول این سال‌ها در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی بسیاری شرکت کردم و توانستم در مسابقات قرآن کشوری بسیج، رتبه اول را کسب کنم. همچنین در مسابقات ملی قرآن دانشجویان رتبه سوم و در مسابقات سازمان اوقاف در رشته ترتیل، رتبه دوم را به خود اختصاص دهم. نفر اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح ایران و عمان در رشته حفظ کل و نفر اول رشته حفظ کل مسابقات قرآن فراجا را نیز کسب کرده‌ام. در سال ۹۹ و بعد از آشنایی با سرهنگ رودمقدس، رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا، جذب فراجا شدم.

ایکنا_ میزان توجه فراجا به فعالیت‌های قرآنی را چگونه ارزیابی می‌کنید و بعد از جذب چه امتیازات ویژه‌ای برای چنین افرادی در نظر گرفته می‌شود؟

الحمدلله به واسطه اینکه رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا خود حافظ کل قرآن است و همچنین سردار بهرامی، معاون تبلیغات فراجا، ازجمله افراد فعال در جامعه قرآنی کشور است، اهتمام ویژه‌ای به ترویج قرآن در فراجا دارند. به همین دلیل امروز نزدیک به ۱۵ برنامه مصوب قرآنی در فراجا داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری محافل انس به قرآن در تمامی رده‌ها و ستاد‌ها، اعزام سفیران قرآنی به کلانتری‌ها، مسابقات قرآن کریم فراجا و بحث نهضت ترجمه قرآن کریم و آموزش حفظ قرآن و روخوانی و روان‌خوانی را برای کادر پایور و وظیفه داریم.

یکی از بهترین کار‌هایی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته است که هم برای فرماندهی و هم برای نخبگان قرآنی مایه برکت است جذب نخبگان قرآنی در فراجا است، که با پیگیری‌های رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا، دوستان بسیار زیادی از نخبگان قرآنی در حال طی مراحل جذب در فراجا هستند. این‌ها بعد از جذب به عقیدتی ـ سیاسی‌ها اعزام شده و در ترویج امور قرآنی مشغول می‌شوند.

اعطای یک درجه تشویقی به نخبگان قرآنی

یکی از مشوق‌های بسیار خوبی که در فراجا صورت می‌گیرد، تخصیص درجه ارشدیت به حافظان قرآن و رتبه‌های برتر مسابقات قرآن است که معادل یک درجه تشویقی است. این درجه ابلاغیه فرمانده معظم کل قوا است و معادل چهار سال خدمت در فراجا است.

از دیگر امتیازات ویژه، بحث بکارگیری این افراد در امور قرآنی و اجرای برنامه‌های محافل قرآنی است که در کنار آورده مالی، این دوستان می‌توانند ضمن انس با قرآن و داشتن تمرین همیشگی، آمادگی خود را در حوزه قرآنی ارتقا دهند، چراکه در این مسیر با اساتید قرآنی آشنا می‌شوند و سطح خود را افزایش می‌دهند.

ایکنا_ از این همراهی قرآن با کار در محیطی چون نیروی انتظامی بگویید.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما باید به سمت توسعه جامعه دینی و قرآنی برویم و این کار مستلزم انس و آشنایی با قرآن کریم است. همین دلیل باعث شده است که در فراجا و سازمان عقیدتی ـ سیاسی اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند، چراکه افراد هرچه بیشتر با قرآن آشنا شوند و عمل به قرآنی داشته باشند به همان اندازه تخلفات و آسیب‌های اجتماعی آنان کاسته می‌شود و به همان اندازه محبوبیت پلیس در بین جامعه افزایش پیدا می‌کند.

اثر انس پلیس با قرآن در بین مردم

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید یک تصویر خوب از پلیس مقتدر و مهربان در جامعه بین مردم ایجاد شود و این زمانی محقق می‌شود که دوستان ما در فراجا انس بیشتر و عمل به قرآن داشته باشند تا این اتفاق رخ دهد و تصویر یک پلیس مقتدر و مهربان در بین مردم ایجاد شود.

ایکنا_ از اینکه در فراجا شاغل هستید چه احساسی دارید؟

بنده این شغل را با انتخاب خودم قبول کردم. براساس فرمایش مقام معظم رهبری کسانی که در نیروی انتظامی شاغلند مجاهدان فی سبیل الله هستند. شاید از لحاظ مالی نسبت به سایر مشاغل آورده‌ای نداشته باشد که سرلشکر باقری هم جدیدا به این موضوع اشاره کردند، اما این یکی از موضوعاتی است که ما باید آخرت را هم در نظر بگیریم و کار کنیم که مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از ما راضی باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha