نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، ترویج دهنده گفتمان مقاومت است
کد خبر: 4098624
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، ترویج دهنده گفتمان مقاومت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز گفتمان مقاومت در جهان اسلام به‌عنوان یک گفتمان تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش شناخته می‌شود، گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، وجه برجسته و ترویج دهنده گفتمان مقاومت است.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفینبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی کنگره ملی شهدای استان قم، غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، که روز گذشته ۱۹ آبان‌‌ماه، در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در زمان نزدیکی به برگزاری کنگره باعظمت شهدای قم، در این نمایشگاه شاهد یک رویداد فاخر، ارزشمند و فرهنگی هستیم.

وی بیان کرد: حقیقتا شکرگزاری و سپاس به درگاه خدای متعال لازم است چراکه در میان ملتی زندگی می‌کنیم که این ملت در حال خلق یک تاریخ افتخارآمیز است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در دوران دفاع مقدس فرزندان این ملت، عاشورا را مقابل چشمان ما قرار دادند و متجلی کردند؛ از دل این تجلیات یک گفتمان به نام مقاومت خلق شد.

وی با بیان اینکه امروز گفتمان مقاومت در جهان اسلام به‌عنوان یک گفتمان تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش شناخته می‌شود، تصریح کرد: موسسات مطالعات راهبردی غرب نیز به این موضوع توجه کرده‌اند، برخی از این موسسات، یکی از شروط و الزامات پیروزی یک ملت را برخورداری از روحیه مقاومت دانسته‌اند.

سردار سلیمانی اظهار کرد: با تمسک به روحیه مقاومت، دیگر بنا نیست که عاشورای سال 61 هجری تکرار شود؛ در اساس سنت الهی مسیر ما مسیر دست یافتن به پیروزی‌های بزرگ است.

وی افزود: این فتوحات بدون تحقیق زیر چتر گفتمان مقاومت محقق خواهد شد و این نمایشگاه باعظمت و پرمحتوا، وجه برجسته، منبع جوشان و ترویج دهنده گفتمان مقاومت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حتما یکی از راه‌های آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس و گفتمان مقاومت، کتاب است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی خلق آثار فاخر و خوانا از دل تاریخ دفاع مقدس و انتشار آن به‌ویژه در قالب کتاب، رمان، خاطره و دلنوشته می‌تواند این مسیر را برای جوانان تسهیل کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه ما در یک مسیر ایمنی برای برپایی نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی در حوزه کتاب قرار داریم، تصریح کرد: ظرفیت‌های مردم پایه بسیج می‌تواند در کنار سایر ظرفیت‌های موجود کشور و ناشران، به برگزاری این چنین رویدادهایی کمک کند.

وی یادآور شد: جهاد فرهنگی و تولید قدرت نرم، یکی از برجسته ترین مجاهدت‌هایی است که جوانان، نخبگان و دلسوزان این حوزه باید به آن ببالند و افتخار کنند.

انتهای پیام
captcha