از بیانیه حماس در سالروز «سیف القدس» تا حمایت سازمان ملل از حقوق فلسطینیان
کد خبر: 4098666
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
آخرین تحولات فلسطین؛

از بیانیه حماس در سالروز «سیف القدس» تا حمایت سازمان ملل از حقوق فلسطینیان

جنبش مقاومت اسلامی فلطین(حماس) در سالگرد عملیات سیف القدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقاومت تنها گزینه پیش روی فلسطینیان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی است. از سوی دیگر سازمان ملل به اتفاق آرا به حاکمیت ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی و حاکمیت عرب‌های ساکن بلندی‌های اشغالی جولان بر منابع طبیعی خود رأی داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در چهارمین سالروز عملیات سیف القدس در غزه تأکید کرد که دستان مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین، حقوق ملی و مقدسات اسلامی و مسیحی و در رأس آن مسجد مبارک الاقصی بر روی ماشه است و شمشیر مقاومت نیز از غلاف بیرون کشیده شده است.

مقاومت؛ تنها راه مقابله با دشمن

این جنبش امروز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که ملت فلسطین مبارزات قهرمانانه دلاورمردان گردان‌های شهید عزالدین قسام در چنین روزی در سال 2018 را به یاد دارد و مقاومت در آن نبرد توانست ضربات سختی به دشمن وارد و طرح شوم آنان برای نفوذ به داخل نوار غزه را خنثی کند و معادلات دشمن را کاملا بر هم زد و نشان داد که مجاهدان فلسطینی هر لحظه آگاه و بیدار هستند و با خون پاک خود نبرد سیف القدس را رقم زدند.

حماس به روح پاک شهدای نبرد سیف القدس به ویژه شهید نور برکه از فرماندهان قسام و دیگر شهدای فلسطینی سلام و درود فرستاد.

حماس در این بیانیه همچنین ضمن تمجید از پاسداری مبارزان فلسطینی در نقطه نقطه از خاک این سرزمین، تأکید کرد که وحدت ملی و مقاومت جامع و فراگیر تنها راه مقابله با تجاوزات و جنایات روزافزون دشمن است و ملت فلسطین به مبارزه تا آزادسازی این سرزمین، اسرای فلسطینی و معراجگاه پیامبر (ص) و زوال و نابودی رژیم اشغالگر و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، ادامه می‌دهد و ترسی از ترور، شهادت یا تبعید ندارد.

حضور گسترده فلسطینیان در نمازجمعه مسجدالاقصی

نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی با مشارکت ده‌ها هزار نفر برگزار شد. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که به رغم محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در شهر قدس، حدود 60 هزار نفر در نمازجمعه امروز در مسجدالاقصی شرکت کردند.
پلیس رژیم صهیونیستی همانند هفته‌های گذشته تدابیر امنیتی شدیدی را در شهر قدس به ویژه بخش قدیمی این شهر و مناطق اطراف مسجدالاقصی به اجرا گذاشته بود و مانع از ورود شمار زیادی از فلسطینیان از جمله جوانان به این مسجد شد.
نظامیان صهیونیست جوانی فلسطینی را هم در نزدیکی باب حطه مورد حمله قرار داده و او را بازداشت کردند. این در حالی است که هزاران نفر هم از ساعات اولیه صبح امروز خود را به مسجدالاقصی رسانده بودند و نماز صبح را در این مسجد اقامه کردند.

همچنین نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز صبح، راهپیمایی‌هایی در حمایت از مقاومت و محکومیت جنایات دشمن صهیونیستی برگزار کردند.
شماری از شخصیت‌های ملی و اسلامی فلسطینی نیز که در این راهپیمایی حضور داشتند، بر ضرورت ادامه اعتکاف و حضور در مسجدالاقصی به منظور مقابله با اشغالگران اسرائیلی و خنثی‌کردن طرح‌های شوم آنان تأکید کردند.
حاتم قفیشه، نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین تصریح کرد که مسجد ابراهیمی در الخلیل در معرض تجاوزات گسترده اشغالگران اسرائیلی قرار دارد و حضور دائمی و گسترده در این مسجد، تنها راه دفاع از آن در برابر صهیونیست‌هاست.

حمایت سازمان ملل از حقوق فلسطینیان

کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را در حمایت از ملت فلسطین به تصویب رساند.  مجمع عمومی سازمان ملل با 151 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع به حاکمیت ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی و حاکمیت عرب‌های ساکن بلندی‌های اشغالی جولان بر منابع طبیعی خود رأی داد.
رژیم صهیونیستی، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزیا، نائورو، پالاو و آمریکا به این قطعنامه رأی مخالف دادند.
ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن استقبال از تصویب این قطعنامه، تأکید کرد که قطعنامه مذکور بر حق مسلم ملت فلسطین در حاکمیت و بهره برداری از منابع طبیعی خود در سرتاسر اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی تأکید دارد.
وی بر ضرورت توقف تمامی اقدامات شهرک نشینان اشغالگر یهودی که به منابع طبیعی و محیط زیست فلسطین ضربه می‌زند، تأکید کرد.
مالکی بر ضرورت فشار جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی به منظور واداشتن آن به عمل به قطعنامه‌های بین‌المللی و تضمین کردن استفاده آزادانه ملت فلسطین از منابع طبیعی خود تأکید کرد.

اعتراف به شکست لابی صهیونیستی در انتخابات آمریکا

همچنین روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در مطلبی درباره نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نوشت که شکست نمایندگان آمریکایی طرفدار رژیم صهیونیستی، ضربه بزرگی را به جناح حامی تل‌آویو وارد کرده است. 

 هاآرتص با اشاره به اینکه اکنون نمایندگان رادیکال حزب جمهوری خواه درگیر بحث یهودستیزی در سراسر آمریکا هستند، نوشت: صرف نظر از اینکه جمهوری‌خواهان در نهایت قدرت مجلس نمایندگان یا سنا را به دست خواهند آورد، انتخابات میان‌دوره‌ای، ناامیدی بزرگی برای حزب جمهوری‌خواه رقم زد.

این روزنامه در ادامه اعلام کرد کمیته روابط آمریکایی ـ اسرائیلی (آیپک) در رقابت‌های حوزه‌های مهم در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا شکست خورده است. 

نتانیاهو: بن‌زاید مرا به امارات دعوت کرد

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «لیکود» که امروز مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم شده است، گفت طی گفت‌وگویی تلفنی با «محمد بن زاید» رئیس امارات، از سوی وی برای سفر به این کشور دعوت شده است.

نتانیاهو در حساب توئیتری خود نوشت: «اکنون با دوستم، رئیس دولت امارات متحده عربی، شیخ محمد بن زاید صحبت کردم و توافق کردیم که پس از توافقنامه تاریخی صلحی که به آن رسیدیم، روابط‌مان را بیشتر تقویت کنیم».

رهبر حزب لیکود افزود: «شیخ بن زاید از من دعوت کرد به کشورش سفر کنم تا از این طریق بتوانیم روابط خود را تقویت کنیم. من از این گفت‌وگو و رابطه عالی تشکر می‌کنم».

انتهای پیام
captcha