جشنواره سی‌وپنجمین سالگرد تأسیس حماس برگزار می‌شود
کد خبر: 4100076
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

جشنواره سی‌وپنجمین سالگرد تأسیس حماس برگزار می‌شود

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از عزم این جنبش برای برگزاری جشنواره مرکزی سی و پنجمین سالگرد تأسیس حماس در شهر غزه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه رسمی حماس، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اعلام این خبر تصریح کرد: این جشنواره با حضور گسترده مردم در شهر غزه برگزار خواهد شد.

به گفته قاسم، سخنرانی محوری در این جشنواره به مواضع مختلف جنبش حماس اختصاص خواهد داشت و همچنین شماری از موضوعات دیگر نیز مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره بر محوریت موضوع قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی در آن و خطیر بودن شرایطی که بر مسجدالاقصی حاکم است، تأکید خواهد شد.

قاسم خاطرنشان کرد: در جشنواره سالگرد تأسیس جنبش حماس، حمایت این جنبش از قیام ملت فلسطین در کرانه باختری و مبارزه مشروع این ملت برای بازپس‌گیری سرزمین اشغالی خود و حق آوارگان برای بازگشت به وطنی که از آن رانده شده‌اند، تأکید خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در سال ۱۹۸۷ به رهبری عبدالعزیز رنتیسی و شیخ احمد یاسین تأسیس و هدف خود را پایان اشغالگری و آزادی تمامی خاک فلسطین اعلام کرده ‌است. این جنبش نقش مهمی در خروج رژیم صهیونیستی از غزه و پایان اشغال آن داشته و از آن زمان تاکنون با تقویت قدرت نظامی خود به عنوان پشتوانه‌ای برای قیام مردم فلسطین علیه اشغالگران عمل کرده است.

انتهای پیام
captcha