همه شهدای مقاومت در عراق، یمن و سوریه را از خود می‌دانیم
کد خبر: 4098722
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
سید حسن نصرالله:

همه شهدای مقاومت در عراق، یمن و سوریه را از خود می‌دانیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید گفت: روز شهید، روز تمامی شهداست و ما هر شهیدی در محور مقاومت در عراق و یمن و سوریا را شهدای خود می‌دانیم.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید به عملیات استشهادی احمد قصیر اشاره کرد و گفت: امیدواریم عملیات استشهادی بزرگتری از القصیر از طریق هر گروه مقاومتی شکل بگیرد.

نصرالله تصریح کرد: روز شهید، روزی است که امیر شهادت‌طلبان (احمد قصیر) به ساختمان فرمانداری نظامی اسرائیل در صور یورش برد و در کمتر از یک دقیقه بیش از ۱۰۰ نظامی و افسر اسرائیلی را به هلاکت رسانده و کل ساختمان را منهدم کرد.

وی با بیان اینکه روز شهید، روز همه شهدای محور مقاومت در سراسر منطقه است، تصریح کرد: خانواده های شهدا نقش زیادی در ادامه مسیر ما طی این 40 سال داشتند و بسیاری از آنان فرزندان خود را تشویق کرده و لباس رزم بر تن فرزندانشان پوشاندند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: فرزندان شهدا به دلیل پایبندی خانواده‌هایشان به مقاومت تا پیروزی، مبارزه و فرمانده شدند. ما ارزش شهدایی را که برای مقدسات و وطن و آزادی و کرامت و امنیت و عزت ما جان خود را فدا کردند، می دانیم.

نصرالله افزود: شهدای ما معروف هستند و اجساد برخی از آنان هنوز نزد دشمن اسرائیلی است که آن را انکار می‌کند. ما مفقود نیز داریم و پیگیر اجساد شهدا و مفقودین هستیم و تلاش می‌کنیم تکلیفشان را مشخص کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که عملیات شهادت‌طلبانه احمد قصیر (در سال 1361) منجر به فروپاشی تمام نقشه‌ها و رؤیاهای اسرائیل برای وارد کردن لبنان به دوران اشغالگری اسرائیل شد.

سید حسن نصرالله افزود: امروز روز شهید است، روزی که شاهزاده شهادت طلبان مرکز نظامی اسرائیل در صور را هدف قرار داد و آن را به طور کامل تخریب کرد که بیش از 100 سرباز و افسر اسرائیلی در کمتر از یک دقیقه کشته شدند. دشمن با این عملیات دچار ضربه سنگینی شد و همه آرزوهایش برای اسرائیلی کردن لبنان از بین رفت و این عملیات اولین سنگ بنای آزادی لبنان بود و بعد از آن دشمن به فکر عقب‌نشینی افتاد.

رهبر مقاومت لبنان افزود: روز شهید روز تمامی شهداست و ما هر شهیدی در محور مقاومت در عراق و یمن و سوریا را شهدای خود می‌دانیم. در چهلیمن سالروز شهادت احمد قصیر و در روز شهید باید گفت که این مسیر هرگز برای تقدیم شهدا باز نمانده است.

وی گفت خانواده‌های بسیاری هستند که فرزندانشان را برای رفتن به جبهه‌ها تشویق می‌کنند و زمانی که فرزندشان به شهادت می‌رسد، صبر پیشه کرده و به شهیدشان افتخار می‌کنند.

به گفته او خانواده‌هایی در لبنان هستند که پدر و فرزند و نوه شهید شده‌اند و دشمن تلاش دارد تا نسل جدید را از مقاومت و فرهنگ شهادت دور کند، از این جهت این نسل را هدف قرار داده و در پی به فساد کشاندن آن است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه شده است، گفت که اسرائیل در فلسطین در حیرت به سر می‌برد و از اینکه نسل‌های جدید دست به عملیات‌های شهادت‌طلبانه می‌زنند، بهت زده شده است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه ایران قاطعانه توانست بر توطئه فتنه‌انگیزانه آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی پیروز شود، تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در برابر فتنه غربی ـ اسرائیلی، پیروزی بزرگی به دست آورد و این روند ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل تصریح کرد: همه دولت‌های اسرائیلی جنایتکار بوده و پیروز انتخابات کنست نیستند. نتایج انتخابات اخیر اسرائیل برایمان اهمیتی ندارد زیرا همه جناح‌های اسرائیلی در جنایت شبیه هم هستند.

نصرالله تصریح کرد: شاید نتائج این انتخابات، دارای تبعات خطرناکی برای فلسطین باشد؛ زیرا قدرت را احمقان خواهند گرفت و احمق‌ها ما را نمی‌ترسانند.

وی همچنین به نقش مخرب آمریکا در سوریه اشاره کرد و افزود: امریکا که در ساقط کردن سوریه از طریق تروریست ها و تغذیه تکفیری ها ناکام مانده در صدد این هستند که با گرسنگی و سرما این کشور را فرو بپاشانند.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که محاصره لبنان توسط آمریکا از طریق جلوگیری از هر گونه سرمایه‌گذاری یا کمک های اقتصادی به کشور ادامه دارد. امریکا از کمک هر کشوری به لبنان برای بحران اقتصادی‌اش جلوگیری می‌کند که در نوع خود نفرین و طاعون است.

نصرالله با بیان اینکه سفارت آمریکا در کوچکترین موضوعات دولتی و وزاری لبنان دخالت می‌کند، تصریح کرد: ما گروههای مقاومت به عنوان بخش بزرگی از مردم لبنان رئیس جمهوری می‌خواهیم که به مقاومت اطمینان خاطر دهد. ما رئیس‌جمهور شجاعی در بعبدا می‌خواهیم که نترسد و امتیاز ندهد و منافع ملی را بر ترس خود مقدم دارد و قابل خرید و فروش نباشد.

انتهای پیام
captcha