رسانه ابزار قدرتمندی برای معرفی فرهنگ کتابخوانی به مردم است
کد خبر: 4099008
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

رسانه ابزار قدرتمندی برای معرفی فرهنگ کتابخوانی به مردم است

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه رسانه ابزار قدرتمندی برای معرفی فرهنگ کتابخوانی به مردم است، ادامه داد: رسانه‌ها در این زمینه باید فرهنگ سازی کنند. هدف ما حرکت به سوی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و هدایت نوجوانان است.

روح الله نباتی فرماندار بهاربه گزارش ایکنا از همدان، روح الله نباتی فرماندار شهرستان بهار، امروز ۲۱ آبان‌ماه در جمع کتابداران شهرستان بهار با اشاره به آیه ۵۰ سوره انعام «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمَىٰ وَالْبَصِيرُ آیا نابینایان با بینایان یکسانند»، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات بشر از ابتدا جهل بوده از همین رو توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی جهل و ناآگاهی را از بین می‌برد و انسان را بصیر می‌کند، همچنین کتابداران رسالت سنگینی دارند و از این موقعیت باید بهره بگیرند.

وی با اشاره به فرهنگ کتابخوانی، نویسندگی و خواندن گفت: هر چقدر به این موضوع بپردازیم زندگی راحت‌تری خواهیم داشت چراکه فهم انسان در زندگی بالا می‌رود، وقتی فهم انسان بیشتر شود دشمنی‌ها هم کمتر می‌شود.

نباتی ادامه داد: اگر در گذشته بیشتر به این حوزه پرداخته می‌شد امروز با فضای کنونی در سطح کشور مواجه نبودیم که اطلاعات سطحی و کم عمق اما گسترده باشد، اتفاقات اخیر نشان‌ داد جوانان شبهات‌ زیادی دارند و این ضعف ما را در این زمینه می‌رساند.

فرماندار بهار با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه‌های ما در گذشته‌ به آتش کشیده شدند و این نشان دهنده اهمیت فرهنگ و علم است‌، افزود: باید تمام تلاشمان این باشد که علم‌، دانش و فرهنگ را در جوانان افزایش داده و بچه‌ها را به‌ سمت کتابخوانی سوق دهیم.

وی بیان کرد: باید طرحی سازنده برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با کتاب‌خوانی ایجاد شود، در این صورت کتاب خواندن برای این قشر شیرین می‌شود و در آینده نزدیک ملت دانشمند و نویسنده‌های توانمند و نام‌آور خواهیم داشت.‌

نباتی گفت: بعضی از جوانان منتظرند کسی برای آنها تمدن بسازد که اگر چنین شود دیگران تمدن خود را به ما غالب می‌کنند تا حدی که فرهنگ‌، زبان، خط، اخلاق و خرده فرهنگ‌هایمان تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار می‌گیرد بنابراین خود باید تمدن ساز باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه ابزار قدرتمندی برای معرفی فرهنگ کتابخوانی به مردم است، ادامه داد: رسانه‌ها در این زمینه باید فرهنگ سازی کنند. در شهرستان کتابخانه‌های خوبی داریم اما با توجه به روحیه کتاب‌دوستی بهاری‌ها قابل قبول نیست کتابخانه‌های شهرستان در سال‌جاری بودجه خوبی داشتند و توزیع عادلانه هم مد نظر بوده است‌. 

وی در پایان گفت: هدف ما حرکت به سوی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و هدایت نوجوانان است.

انتهای پیام
captcha