خطرات گفت‌وگوی آنلاین در بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 4099094
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

خطرات گفت‌وگوی آنلاین در بازی‌های رایانه‌ای

پلیس فتا نسبت به خطرات گفت‌وگوهای آنلاین درون بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی هشدار داد.

خطرات گفت‌وگوی آنلاین در بازی‌های رایانه‌ایبه گزارش ایکنا؛ جدیدترین نوع بازی‌های رایانه‌‏ای، بازی‏‌های آنلاین هستند، که به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل شده‌اند. این بازی‌ها قابلیت گفت‌وگو یا چت به صورت متنی، صوتی و ویدیویی را دارند که متأسفانه اغلب والدین از خطرات آن بی‌اطلاع هستند.

مجرمان سایبری با هویت غیرواقعی در بازی‌های آنلاین شرکت کرده و اقدام به اغفال کاربران به ویژه کودکان و نوجوانان می‌کنند. والدین باید ضمن رعایت رده‌بندی سنی بازی‌ها برای فرزندان خود، ارتباط آن‌ها را نیز در بازی‌های آنلاین با دقت زیر نظر داشته باشند.

در بازی‌های آنلاین، غریبه‌های ناشناس و گفت‌وگو‌های بدون نظارت و فیلتر می‌تواند خطرات بسیاری را ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ارائه سهوی و یا عمدی اطلاعات شخصی شامل گذرواژه، نشانی ایمیل و وب‌سایت و یا سن کاربر.

2- تمامی خطرات مرتبط با استفاده از اتاق‌های گفت‌و‌گوی آنلاین.

3- دانلود ترفند‌هایی که ادعا می‌شود در جریان بازی به شما کمک خواهند کرد، اما در حقیقت ممکن است شامل ویروس‌ها و نرم‌افزار‌های جاسوسی باشند.

4- دانلود و یا گرفتن کپی‌هایی از بازی‌ها که حقوق مالکیت در آن‌ها نقض شده است. تهیه این نسخه‌ها می‌تواند موجب جریمه کاربر از جمله تعلیق حساب کاربری وی و مسدود شدن کنسول از دسترسی به سرور تولیدکننده شود.

5- هنگام خرید و فروش مجازی و آیتم‌های موجود در بازی‌ها اگر از پول واقعی استفاده می‌کنید، باید نسبت به فعالیت و حضور مجرمان سایبری احتیاط کنید.

6- دور انداختن کنسول‌های بازی‌های ویدئویی، رایانه‌ها و یا تلفن‌های همراه بدون حذف کردن اطلاعات شخصی و جزئیات حساب کاربری وارد شده در آنها.

7- دانلود بازی‌های وب و اپ که باید برای دسترسی به محتوای کامل آن‌ها پول پرداخت کنید.

8- بازی کردن برای ساعات طولانی و خطر اعتیاد به بازی‌های آنلاین.

پلیس فتا در رابطه با گفت‌وگو‌های آنلاین درون بازی هشدار داد و اعلام کرده است: اطلاعات و مشخصات خود را برای آن‌ها بازگو نکنید؛ با غریبه‌ها در گفت‌وگو‌های آنلاین قرار ملاقات حضوری نگذارید و اگر شما را ترغیب به نصب نرم‌افزار خاص یا کلیک بر روی لینک خاصی کردند، امتناع کنید.

انتهای پیام
captcha