ثبت‌نام 292 بانوی طلبه یزدی در جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 4099391
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

ثبت‌نام 292 بانوی طلبه یزدی در جشنواره قرآن و عترت

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از ثبت‌نام 292 نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران استان در پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: با افزایش مهلت ثبت‌نام و تبلیغاتی که صورت گرفت، 292 نفر از بانوان طلبه از مدارس علمیه سطح استان در این جشنواره ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه فرزندان طلاب نیز در این جشنواره شرکت خواهند داشت، از حوزه‌های علمیه خواهران استان، 108 نفر از فرزندان طلاب ثبت‌نام کردند که در زمان‌بندی مسابقات در مرحله استانی شرکت می‌کنند.

حسن‌پور افزود: در قالب این طرح که برای پنجمین سال اجرا می‌شود، طلاب خواهر و فرزندان آنان در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت تقلیدی، تفسیر، صحیفه سجادیه، کتابخوانی، نقاشی متناسب با گروه‌های سنی مختلف شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری گفت: مسابقات در دو مرحله سطح‌سنجی و استانی برگزار و پس از بررسی نمرات شرکت‌کنندگان توسط دبیرخانه ستاد، مراسم اختتامیه مرحله استانی با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد. سپس طی زمان‌بندی، نفرات برتر در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترتیل و قرائت تقلیدی هر استان به مرحله کشوری راه یافته و این مرحله به صورت متمرکز و حضوری برگزار و نفرات برتر کشوری معرفی خواهند شد.

حسن‌پور اضافه کرد: طبق دستورالعمل ستاد جشنواره زمان اجرای مسابقات مرحله استانی به صورت حضوری و در بخش شفاهی از 12 الی 22 آذرماه سال جاری خواهد بود. مسابقات در بخش‌های هنری و کتبی به صورت سراسری بوده و توسط ستاد جشنواره راهبری می‌شود. همچنین آزمون بخش کتبی جشنواره نیز 17 و 18 آذرماه به صورت مجازی و برخط صورت خواهد گرفت که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha