درخواست احیای مکتبخانه‌های قرآنی در مساجد مراکش
کد خبر: 4099471
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

درخواست احیای مکتبخانه‌های قرآنی در مساجد مراکش

عضو پارلمان مراکش در نامه‌ای به وزیر اوقاف این کشور، راه‌اندازی مجدد مکتبخانه‌های قرآنی برای تربیت دینی صحیح کودکان و آموزش قرآن به نسل جدید را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سایت‌اینفو، عمر احجیره، عضو پارلمان مراکش در نامه‌ای خطاب به احمد التوفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی این کشور بر نقش مهم مکتب‌خانه‌ها در آموزش قرآن کریم و حفظ آن برای نسل جدید تأکید کرد.

در این نامه آمده است: نظر به اینکه خانواده‌های مراکشی به فرستادن فرزندانشان نزد فقیه و عالم دینی برای یادگیری اصول دین و حفظ قرآن کریم از زمان کودکی اهتمام دارند و مکتب‌خانه‌ها در این کشور همیشه نقش مهمی در آموزش قرآن به چندین نسل داشته‌اند، ما می‌خواهیم که کار این مکتبخانه‌ها در سراسر مراکش از سر گرفته شود.


بیشتر بخوانید:


این عضو پارلمان مراکش با پرسش از وزیر اوقاف این کشور درباره اینکه آیا وزارتخانه متبوع وی طرحی برای از سر گرفتن کار مکتبخانه‌ها که آن را سنتی نیکو می‌داند، دارد، گفت: مساجد شهرهای سراسر مراکش می‌بایست مکانی را برای آموزش اصول دین و شرح درست قرآن کریم اختصاص دهند.

احجیره تأکید کرد: در سایه تهاجم فکری که امروز در آن به‌سر می‌بریم و مغالطاتی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود آموزش درست قرآن یک ضرورت است.

ابراهیم الشایبی، وزیر امور دینی تونس هم مهر ماه گذشته بر پایبندی دولت این کشور به ایجاد مکتب‌خانه‌های حفظ قرآن کریم در مساجد سراسر کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فرآیند آموزش‌های علوم دینی و قرآنی تحت نظارت کامل دولت قرار دارد، گفته بود: برپایی مدارس قرآنی در مساجد می‌تواند آموزش‌های متنوعی را به کودکان به‌ویژه در مناطق دور افتاده‌ای بدهد که در آن مهد کودک یا نهادهای فرهنگی و آموزشی فوق‌العاده وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha