حضور 85 داوطلب از کشورهای مختلف در مرکز حفظ قرآن «اتقان» دوحه
کد خبر: 4099490
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

حضور 85 داوطلب از کشورهای مختلف در مرکز حفظ قرآن «اتقان» دوحه

مرکز «اتقان» ویژه حفظ و آموزش قرآن کریم در دوحه شاهد حضور 85 داوطلب از کشورهای مختلف جهان در چند ماهه گذشته به منظور فراگرفتن مهارت‌های مختلف قرآنی بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، این مرکز تحت نظر وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر و در مسجد المانع واقع در منطقه الوعب دوحه فعالیت می‌کند.

محمدعلی السلمی، رئیس این مرکز و همچنین امام جماعت و خطیب مسجد المانع، خود دارای اجازه در روایت حفص از عاصم بوده و از سال 1997 سابقه فعالیت در زمینه مدیریت مراکز قرآنی را دارد.

به گفته وی این مرکز شامل 6 حلقه قرآنی است که ویژه آموزش حفظ و دیگر مهارت‌های قرآنی در سطوح ابتدایی تا پیشرفته است.

السلمی گفت: 85 داوطلب از قطر و دیگر کشورهای عربی و همچنین شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان و نیز استرالیا و کشورهای آفریقایی در این مرکز حضور داشته و مشغول آموختن مهارت‌های قرآنی در زمینه حفظ و دیگر رشته‌های دیگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز توجه ویژه‌ای به ارتباط مستمر با خانواده دانش‌آموزان وجود دارد و این ارتباط پیوسته از طریق اپلیکیشن‌های موجود ارتباطی تنظیم می‌شود. از این طریق خانواده‌های دانش‌آموزان می‌توانند به طور پیوسته در جریان پیشرفت آن‌ها قرار گرفته و از سویی از حضور منظم و پیگیری آن‌ها در زمینه فراگرفتن مهارت‌های قرآنی اطمینان حاصل کنند.

همچنین از خانواده‌های دانش‌آموزان خواسته شده است که حتی پس از پایان دوره نیز در زمینه حضور در دوره‌های یادآوری و مرور مهارت‌های آموخته شده فعالیت کنند چراکه خانواده دانش‌آموزان از این تدابیر ابراز رضایت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha