مأموریت بوستان قرآنی قطر در موسم بازی‌های جام جهانی
کد خبر: 4097975
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

مأموریت بوستان قرآنی قطر در موسم بازی‌های جام جهانی

بوستان قرآنی قطر در دوره برگزاری جام جهانی انجام فعالیت‌های گسترده‌ای برای آشنایی مخاطبان با آموزه‌های اسلامی در زمینه حفظ محیط‌ زیست و تأکید بر اهمیت این اقدام در تحقق توسعه پایدار را در برنامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، این فعالیت‌ها هم‌زمان با برگزاری مسابقات جام جهانی آغاز خواهد شد.

به گفته فاطمه الخلیفی، مدیر بوستان قرآنی قطر، انجام این فعالیت‌ها در راستای تبیین نقش این مجموعه در حفظ گیاهان و تأکید بر اهمیت محیط‌ زیست در تحقق توسعه پایدار و تأثیر آن بر جهان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی مخاطبان مختلف با انواع گیاهان و اصطلاحات گیاه‌شناسی و برجسته کردن اصول و آموزه‌های اسلامی در زمینه حفظ محیط‌ زیست برای نسل‌های فعلی و آینده از جمله اهداف این رویدادها خواهد بود.

به گفته الخلیفی فعالیت‌های بوستان قرآنی قطر با استفاده از روش‌های جدید و منحصر به‌فرد به منظور اطمینان از رسیدن پیام به بازدیدکنندگان انجام می‌گیرد.

مدیر بوستان قرآنی قطر افزود: این بوستان در راستای انجام فعالیت‌های مذکور یک تجربه بصری سه‌بعدی را با استفاده از فناوری «هولوگرام» طراحی کرده و با استفاده از این تجربه مفاهیم آیات قرآن کریم را در قالب یک تجربه سمعی و بصری منحصربه‌فرد برای مخاطبان تبیین می‌کند. به گفته وی نمایشگاه هر روز در طول مسابقات باز خواهد بود.

بوستان قرآنی قطر

همچنین این فعالیت‌ها شامل نمایشگاهی از گروه‌های فعال محیط‌زیست در شهرک آموزشی است که یک ربات راهنما اطلاعات مورد نظر را به بازدیدکنندگان علاقه‌مند به دانستن اطلاعات گیاهان و محیط‌های مختلف جغرافیایی ارائه خواهد کرد.

عبدالرحمن آل حمادی، مسئول رویدادها و رسانه‌های اجتماعی در بوستان قرآنی قطر، این بوستان در کنار فعالیت‌های فوق تورهای آشنایی با تیمی از متخصصان و داوطلبان را برای گردش در بوستان‌های منحصربه‌فرد زیرمجموعه بوستان قرآنی قطر مانند بوستان آبی، بوستان صحرایی، تاکستان و بوستان کودکان برگزار می‌کند.

علاوه بر این دوره‌ها آشنایی با انواع گیاهان ذکر شده در قرآن و سیره نبوی و نحوه استفاده از آن‌ها در عصر پیامبر(ص) و مکان‌هایی که در آیات قرآن آمده، نیز از جمله دیگر فعالیت‌های بوستان قرآنی قطر است.

 شایان ذکر است که این باغ شامل 60 گونه گیاهی است که در قرآن و سیره نبوی ذکر شده است و دارای مجموعه‌های گیاهی شامل 18500 اصله درخت و درختچه از 115 نوع گونه گیاهی مختلف است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha